Senaste nytt

När kan jag checka in baggage på United?

Charlie D

Medlem
Vi är bokade på en United flight från San Francisco till Honolulu. Vi skulle gärna checka in bagage ca 18h innan avgång för att slippa släpa med allt till flygplatshotellet. Är det möjligt att checka in baggage så tidigt hos United? Tror ni att risken är större för att bagaget kommer bort/blir försenat i jämförelse med att checka in baggage som normalt ca 2h innan avgång?
 

Jonathan

Ny medlem
United på ORD tog emot vårt bagage när vi hade 23h transfer på väg till LAX. Men då på bagage drop, bagaget var incheckat på Arlanda.
 

agehall

Medlem
United på ORD tog emot vårt bagage när vi hade 23h transfer på väg till LAX. Men då på bagage drop, bagaget var incheckat på Arlanda.
Fast det är viss skillnad på att vara i transit (på en och samma biljett) och att checka in bagage för att påbörja en ny resa, så mätpunkten är inte nödvändigtvis relevant.

Det som avgör detta är oftast hur pass mycket kapacitet flygplatsen har att lagra bagage. Jag har själv ingen aning om hur det funkar på LAX.
 

SFC

Medlem
Enligt uppgift från en synnerligen frekvent UA-resenär (min syster) finns någon form av UA-policy som säger att väskor kan checkas in tidigast 4 timmar innan avgång.

MEN beroende på flygplats, status, personalens humör och Jupiters position i förhållande till Saturnus kan det gå bra upp till 23 timmar innan...

Min slutsats är att det kan vara värt ett försök 18 timmar innan, men absolut inte garanterat att det går.
 
Toppen