Senaste nytt

Hilton Florens - way off ?

Bibinski

Medlem
Hej !

Jag och sambo undrar ifall någon bott på Hilton i Florens ?
Båda hotellen verkar ligga en bit utanför stadskärnan, varav det som ser trevligare ut erbjuder complimentary shuttle bus till innerstaden.

Är det bättre att boka annat hotell ? Tar tacksamt emot tips på andra hotell som ligger i ungefär samma prisklass dvs strax över 100€ /natt .

Tack på förhand BC
 

RickardG

Medlem
Hej !

Jag och sambo undrar ifall någon bott på Hilton i Florens ?
Båda hotellen verkar ligga en bit utanför stadskärnan, varav det som ser trevligare ut erbjuder complimentary shuttle bus till innerstaden.

Är det bättre att boka annat hotell ? Tar tacksamt emot tips på andra hotell som ligger i ungefär samma prisklass dvs strax över 100€ /natt .

Tack på förhand BC
Du ska bo på NH Collection Firenze Porta Rossa
NH Collection Firenze Porta Rossa hotel in Florence Via Porta Rossa,19 | NH Collection
Jag tycker ni begår ett misstag om ni inte passar på att bo mitt i stadskärnan när ni är i Florens. En stor del av upplevelsen är att bo i de riktigt historiska kvarteren.

Säg till om du vill ha tips på restauranger, glassbarer eller annat :)
 

Bibinski

Medlem
Tack för tipset, jag kände spontant samma men då vi aldrig varit där tidigare och inte vet hur staden är uppbyggd så var det lika bra att höra sig för med experterna här :) Tyvärr verkar NH hotellet du nämnde vara lite över vår budget men om du har fler tips så tar jag tacksamt emot dessa. Drar igång en ny tråd när det blir dags för restaurang-och upplevelsetips :)
 

RickardG

Medlem
Tack för tipset, jag kände spontant samma men då vi aldrig varit där tidigare och inte vet hur staden är uppbyggd så var det lika bra att höra sig för med experterna här :) Tyvärr verkar NH hotellet du nämnde vara lite över vår budget men om du har fler tips så tar jag tacksamt emot dessa. Drar igång en ny tråd när det blir dags för restaurang-och upplevelsetips :)
Cerretani Firenze är ett alternativ, lite lägre i pris och även om det inte lever upp till samma standard som Porta Rossa är det inte dåligt på något sätt, och det är gångavstånd till allt.
 
Toppen