Senaste nytt

Internet ombord SAS

Anonymous

Medlem
Någon som har erfarenhet kring hur bra bandbredden är på SAS flighter?
Funkar det bra att surfa och maila (ingen streaming har jag tänkt av video eller liknande)? De senaste två flighterna över Atlanten mellan ARN-EWR så fungerade internet inte alls pga tekniska anledningar vilket man också meddelade vid start.
 

Elberto

Medlem
Flög HKG -ARN idag. Tyckte att det var extremt segt. Jobbade endast med Outlook och lite via en SQL databas applikation. Sen verkar det så att det finns ganska stora regioner där SAS Wi-Fi inte fungera. T.ex. De första 2-3 timmar fanns ingen uppkoppling.
 

Crille81

Medlem
Tyckte det fungerade bra mellan ARN-ORD-ARN när jag flög där sist. Var till och med passagerare runt mig som streamade Netflix.
 

fcx

Medlem
Att maila är inga problem. Första timmen eller så ska ju alla försöka surfa, så då är det trögt men sen släpper det och man kan surfa i bra fart (någon/några Mbps).Har dock bara testat USA-linjerna.

Tjänsten är avstängd i kinesiskt luftrum av politiska skäl.

På Europalinjerna upplever jag att det fungerar ännu bättre än interkontinentalt.
 

Tonton

Medlem
Flög Till och från AGP under den veckan som gick. Under båda flighterna så skulle WiFi finnas. Gick att koppla upp sig själva nätverket men internet var "disconnected" hela resan. CC sa att de inte visste varför det inte fungerade samt att de hade försökt att re-boota.

Är EBG samt Plus, och därav så ska internet vara complementary. Tror ni att det finns möjlighet för ersättning från SAS (i form av poäng etc) om man kontaktar dem?

Exempelvis så fick jag ju 10k extrapoäng då armstödet på min resa mellan ARN-LHR hade varit trasigt för någon vecka sedan...och då bad jag inte ens om poäng.
 

SNIFF

Medlem
Jag upplevde att det bara var att börja surfa när jag åkte ARN-HKG-ARN förut. Det krävdes ingen auth eller så. (?)
 
Toppen