Senaste nytt

Award: Arlanda - Los Angeles / Las Vegas - Arlanda

frankw

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  2. Var är din destination? Los Angeles
  3. Annan hemreseort? Kommer att bila till Las Vegas oh vill åka hem därifrån
  4. När vill/behöver du resa ut? Behöver komma fram 11 juli
  5. När vill/behöver du komma hem? 27 juli
  6. Hur länge vill du vara borta?
  7. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 1 barn som är under 1 år
  8. I vilken kabinklass? I Business class
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med Star Alliance
  10. Vad är din budget? (per person) Har totalt 124000 Eurobonuspoäng samt Amex 2-4-1
  11. Vad är det viktigaste för dig? Åka Business Class
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Hemresa från Las Vegas istället för Los Angeles
 

frankw

Medlem
Hej!

Innan någon påpekar det, jag har sökt, googlat och försökt mig på alla sätten som beskrivs här. =)
Vi vill åka till LAX i sommar och utnyttja bonuspoäng. Överallt där jag söker så finns det inga eller ytterst få bonusbiljetter kvar. Vi behöver inte åka direkt utan kan åka med en eller två stopp på vägen.

Min fråga, när släpps award-biljetter inför sommaren? Är dom redan ut och är således slut eller har dom helt enkelt inte släppts ännu så det är därför jag inte ser dom?
 

Stefan62

Medlem
Är det en Eurobonus-resa med SAS Du är ute efter eller är det en Star Alliance-award?

Det finns en del platser om Du kan tänka Dig Star Alliance med de tillkommande kostnader det innebär i form av skatter och avgifter...
 

agehall

Medlem
Troligen är nog många alternativ redan slut. Det kan komma fler biljetter, men det finns inga garantier, så du får helt enkelt söka kontinuerligt efter alternativ som kan dyka upp och vara beredd på att vara väldigt flexibel.
 

frankw

Medlem
Hur många platser behöver du, är det ekonomi eller business du är ute efter? Kan du tänka dig att landa i San Francisco eller San Diego istället?

Jag är öppen för många olika alternativ. Se mitt andra inlägg här om det är av hjälp för dig.
Vill - hellst - åka business men kan åka ekonomi om det inte finns. Och som du skriver, vi kan åka till San Diego på vägen dit istället om det blir enklare att hitta.
Award: Arlanda - Los Angeles / Las Vegas - Arlanda | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

RickardG

Medlem
Jag är öppen för många olika alternativ. Se mitt andra inlägg här om det är av hjälp för dig.
Vill - hellst - åka business men kan åka ekonomi om det inte finns. Och som du skriver, vi kan åka till San Diego på vägen dit istället om det blir enklare att hitta.
Award: Arlanda - Los Angeles / Las Vegas - Arlanda | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Det finns en hel del platser till andra städer i USA och Kanada. Den 11:e kan du åka till Miami, New York, Washington, Vancouver, Toronto, Montreal, Chicago. Den 12:e finns det också platser i business. Från dessa platser kan du ta dig med betalbiljett till slutdestinationen.
Å andra sidan kanske du får mer värde av dina poäng och 2-4-1 en annan gång, och tar två Go-biljetter med SAS direkt istället den här gången?
 

troligt

Medlem
När jag kikade för ett par dagar sedan (dock för utresa i slutet av Juni och hem i Juli) så fanns det en del med ET från DUB och med TK från IST, men för övrigt hade jag svårt att finna alternativ till västkusten nu till sommaren.
 
Toppen