Senaste nytt

Val av flyg till Florida

Lundabon

Medlem
Hej
Håller på att boka resa med familjen till Florida (Miami) i sommar. Har två alternativ att välja mellan:
Köpenhamn-Wien-Miami/Miami-Frankfurt-Köpenhamn, dit med Austrian och hem med Lufthansa. Bra flygtider.

Köpenhamn-London-Miami och omvänt hem, British Airways, lite billigare och bra flygtider.

Samlar poäng via Eurobonus men det är inte det viktiga.

Det verkar som Austrian har USB-uttag i ekonomi vilket är en stor fördel, vilka andra för- nackdelar finns med de olika alternativen.

Vi kommer flyga i ekonomi.
 

Treo

Medlem
Jag flyger själv mest med Oneworld (BA) men skulle i er sits välja Austrian/Lufthansa.
(Du säger att EB-poängen inte spelar roll, men glöm inte familjekonto!)

I ekonomiklass skulle jag tro att upplevelsen är ungefär densamma, men BA har endera gigantisk A380 eller B747 som "har några år på nacken".
Dessutom går flygen till Miami från terminal 3 på Heathrow, så förutom obligatorisk ny säkerhetskontroll (som ni alltså slipper med andra alternativet) behöver ni åka buss T5-T3 o v.v.

(Någon kommer säkert att föreslå att ni reser via Helsingfors till T3 för fler Tier Points :rolleyes:)
 

jumbooze

Medlem
Själv så bokade jag MMX-ARN-ORD-MIA nu men det var lite för jag samlar segment till senaste utmaninegn från SAS.
 

Maja

Medlem
Och American Airlines har bättre IFE än BA mellan LHR och MIA (iaf på flighten hem juli-15. Vi som ska vidare till GOT har dock en väldigt lång väntetid på LHR på vägen hem allt som oftast, men bra tider på vägen över. Austrian har jag ingen erfarenhet ifrån. BA har barnmat, men det har inte AA om det spelar roll (beror på hur gamla barnen).
 
Toppen