malmokalle
Medlem
I en artikel i senaste RESA (Aftonbladet) så blev en man till att börja med nekad hemresa (på en ToR biljett) p.g.a. att man inte kunde hitta utresan i systemet. Detta känner de flesta till, åtminstone här på BC. I samband med detta uttalar sig Maja Lindstrand, jurist på Konsumentverket. - Men det är ett vanligt villkor och anledningen till flygbolagens prisstruktur. En tur- och returresa kan vara dyrare än två enkelresor och det vill man inte att resenärerna skall utnyttja.
Detta stämmer väl knappast? Om jag köper två enkelresor så är väl det frågan om två köp och därmed två ingångna avtal som jag kan hantera hur jag vill? Om jag inte använder den ena biljetten så är väl den andra giltig i vilket fall som helst?
Edit: Blev fel i rubriken, kan mod ändra?
Detta stämmer väl knappast? Om jag köper två enkelresor så är väl det frågan om två köp och därmed två ingångna avtal som jag kan hantera hur jag vill? Om jag inte använder den ena biljetten så är väl den andra giltig i vilket fall som helst?
Edit: Blev fel i rubriken, kan mod ändra?