Senaste nytt

Codeshare till Miami, segment waitlisted

The Sage

Medlem
Hej, bokade i förrgår denna flight på UA:s webbplats (kändes enklast, annars hade jag varit tvungen att ringa Swiss/Air Canada då jag inte kunde boka hela resan på deras respektive webbplats)

upload_2016-1-16_8-43-54.png


När jag fick bekräftelsen per mejl, samt fortfarande idag kollar min Reservation, står det följande hos UA:

"There is a delay in the issuance of your ticket(s). We have requested confirmation of your flights from SWISS International Airlines. This process may take up to 24 hours. Your credit card will not be charged until your flights are confirmed and your ticket is issued. We will notify you via email upon confirmation.

This reservation is not ticketed. Pending confirmation from SWISS International Airlines"

Bör jag göra något eller bara vänta, trots att det snarare gått mer än angivna 24h?
 

agehall

Medlem
Jag skulle hålla tummarna för att den inte biljetteras och sedan ringa Swiss och boka istället. Det känns väldigt fel att boka hos United men inte ha en enda United-flight förutom ett codesharesegment.
 

The Sage

Medlem
Fick just följande mejl:

Kod:
We are unable to ticket the above-referenced reservation.  Some airlines require 24 hours to confirm a seat on their flight.  In this case, we were unable to confirm your flight(s) on Swiss International Airlines.  Please call us at 800-UNITED1 (800-864-8331) so we can assist you in making alternate arrangements.  I apologize for any inconvenience this may cause.
 

olo

Medlem
Jag skulle hålla tummarna för att den inte biljetteras och sedan ringa Swiss och boka istället. Det känns väldigt fel att boka hos United men inte ha en enda United-flight förutom ett codesharesegment.
För min nyfikenhets skull:
Är det någon skillnad att här boka via Air Canada elle Swiss? Framförallt tänker jag på aspekterna EU/Non-EU och operatör utresa/returresa.
 

mha321

Medlem
För min nyfikenhets skull:
Är det någon skillnad att här boka via Air Canada elle Swiss? Framförallt tänker jag på aspekterna EU/Non-EU och operatör utresa/returresa.
Operatören blir samma - det är operating carrier som gäller för EU-reglerna, de struntar i var du bokat och om det är codeshare.

Inget av länderna är ju med i EU. Men swiss räknas väl ändå in om EU carrier i de reglerna på grund av något av de många halv-eu som Schweiz är med i.
 

The Sage

Medlem
...men går att boka vi resebyrå för nån hundring extra, i sådana här situationer kan man väl få frångå de tio budorden, eller vad säger @agehall ? (schyssta 'rå!)
 

Valley

Medlem
...men går att boka vi resebyrå för nån hundring extra, i sådana här situationer kan man väl få frångå de tio budorden, eller vad säger @agehall ? (schyssta 'rå!)

gjorde det förra året och fick omedelbart ångra det :(
tog ett antal samtal och e-Mail att reda ut med resebyrån. Till det så kom jag ihop mig med dem när man ändrade flighten och jag ville avboka. Ytterligare samtal och e-Mail följde.
 

The Sage

Medlem
Blev resan i första inlägget via resebyrå för nån hundring extra, återstår att se om jag får sota för det, har inga dåliga erfarenheter sedan tidigare, innan jag hittade till BC, pepparpeppar. Austrian-flighten 06.30 från ARN, om det är den du menar, var lite väl tidig i min smak, särskilt med tanke på att dygnet ska vridas 6h framåt dagen efter.
 
Toppen