Senaste nytt

Söker 2-4-1 till Rio för OS

ljt

Medlem
Hej!

Jag har haft turen att bli inbjuden som volontär till OS i Rio till sommaren 3 - 21 augusti. Jag behöver finnas på plats i Rio för ett minimum om 10 dagar. Jag behöver stå för min resa själv men har en 2-4-1 voucher och ca 200k Eurobonus poäng som jag tänkte lämpligen kunde användas till detta äventyr. Nu tänkte jag be om hjälp av er vana poängjägare för att hitta en optimal resa för detta.

  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm, ARN
  • Var är din destination? RIO
  • När vill/behöver du resa ut? Tidigt i Augusti
  • När vill/behöver du komma hem? Ca 2 veckor senare.
  • Hur länge vill du vara borta? Ca 2 veckor.
  • Hur många personer som skall resa? Jag.
  • I vilken kabinklass? Gärna business.
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Gärna något trevligt.
  • Vad är din budget? (per person) Gärna så billigt som möjligt med eurobonus poäng.
  • Vad är det viktigaste för dig? Ett bra nyttjande av voucher - eurobonuspoäng och att vistelsen i Rio blir ca 10 dagar, kan gärna kombineras med annan destination om detta gynnar ett optimalt nyttjande av poäng.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Kan tänka mig några dagar på annan destination, te.x. i USA, om detta skulle ge fördelar för resan.


Tack på förhand!
 

Thornado

Medlem
Gjorde en snabb sökning hos United, och det verkar nära nog kört att hitta award-platser till Rio under denna period, vilket väl egentligen kanske inte är så konstigt. I stort sett lika svårt när det gäller Sao Paolo.
Ett alternativ kanske kan vara att boka en resa i C med din voucher till en annan stad i Sydamerika, och sen köpa en biljett i economy därifrån till Rio. Som exempel så verkade det finnas några alternativ som var möjliga för att ta sig i C till Buenos Aires.
 

ljt

Medlem
Tack! Jag insåg ganska snabbt att det skulle bli svårt att få tag på award biljetter till Rio denna period, men jag tänkte liksom ni föreslår att man skulle kunna hitta en kul och bra resa till annan destination (kanske med ett stop-over på denna destination) och sedan köpa ordinarie anslutningsresa till Rio. Ska man satsa på destination i sydamerika, typ Buenos Aires eller Sao Paolo, eller i USA ur rent värde-för-poäng perspektiv?
 

Svante

Medlem
Återigen rekomenderar ET, klart "mest värde". 787/777 från ARN till ADD och sedan 787 till GRU. Lång resa, men mycket resa för "poängen"...
 
Toppen