Senaste nytt

Hotell i Singapore

Andrew

Medlem
Står och väger lite mellan vilket/vilka hotell jag ska boka i Singapore för en veckolång vistelse. Jag har ingen vidare koll på Singapore och i synnerhet hotellen där. Har mest funderat på att dela upp vistelsen på två hotell.

De tre första dagarna på Four Seasons eller St. Regis då bägge ligger nära Orchard Road (vilket jag har förstått är centralt). Funderade först på Shangri-La men det var en helt annan prisbild, tyvärr.

De sista dagarna på antingen Mandarin Oriental eller Ritz-Carlton Millenia, för att bo nära Marina Bay (som jag trodde var centralt innan jag läste om Orchard Road). I samma område fanns även Pan Pacific och Marina Mandarin för rätt så mycket lägre pris, men de känner jag inte till något om.

Lutar mot att välja Four Seasons och sedan Mandarin Oriental. Är något annat alternativ bättre - eller borde jag tänka om helt när det gäller hotellen?
 
Hilton Conrad är nog det finaste Hilton hotell jag har bott på. Mycket bättre än till exempel Waldorff Astoria i New York och Hilton Waldorff I London. Ligger mitt i smeten helt enkelt, tyst, otroligt god frukost, sköna sängar, mycket bra bemötande, lätt att ta taxi ut ur Singapore eller till andra stadsdelar, 10 min att gå till marina bay, Svenskt fika ställe på hotellet (Svenskt kaffe, 5 min till strandpromenaden och shopping exakt överallt.

Allt är perfekt med det hotellet.
 

staff

Medlem
Femstjärniga hotell i Singapore är tyvärr inte så mycket valuta för pengarna. Det går långt mellan renoveringar (pga Singapore's hotell har högst beläggning i världen) så många hotell är ganska föråldrade och servicen är som i Singapore i övrigt - strictly by the book och inte mer än så. Generellt är det dubbelt så dyrt men hälften så bra som i Bangkok, typ.

Har inte jättemycket erfarenhet av hotell i staden då jag är bosatt här. Har bott på Sofitel So Sentosa (innan det rebrandades som Sofitel) som är helt ok. Fin golfbana. Spenderade även totalt 6 nätter förra året på Conrad som också är okej men inte mycket mer. Tror inte att hotellet någonsin har renoverats sedan det byggdes på 90-talet och det märks verkligen. Liten lounge där det snabbt blir trängsel efter arbetstid.

Har hört bra saker som Park Royal on Pickering där en del kollegor har bott på jobbresor.

Hojta gärna till i ett PM om du har frågor om stan i övrigt så ska jag göra mitt bästa för att hjälpa till!
 

Mediana

Medlem
Jag bumper den här tråden lite för att se om det hänt något. Har inte varit i Singapore på en evighet och har bara två nätter på mig. Något hotell ni rekommenderar framför andra?
 

Voyageur

Medlem
Bumpar den likväl! Ska 2 nätter till Singapore i slutet av januari. Varit där 2 ggr tidigare och bott på Conrad och Carlton. Nöjd med båda men i dagsläget ligger de alltför högt prissatta för vad de erbjuder.

Tanken är något bra 4 stjärnigt eller uppåt. Pool vore en dröm att ha, samt centralt eller åtminstone nära till kommunikationer. Kollar för tillfället på Zen rooms (verkar väl enkla) eller marina mandarin. Men får inget bra grepp om dessa
 
Jag bumper den här tråden lite för att se om det hänt något. Har inte varit i Singapore på en evighet och har bara två nätter på mig. Något hotell ni rekommenderar framför andra?

Jag tycker att Novotel Clarke Quay är bra värde för pengarna. Brukar bo där både när jag är i Singapore med jobbet men också nu senast med familjen på semester.
 
Har inte testat särskilt många, men One Farrer Hotel & Spa skulle blivit mitt val och gärna på premium våning med egen pool, egen frukostmatsal och gratis lunchsnacks, afternoon tea och drinkar på kvällen.

Den allmänna poolen är oxå bra.

Dessutom finns det metrostation i kvarteret.
 

Mediana

Medlem
Bumpar den likväl! Ska 2 nätter till Singapore i slutet av januari. Varit där 2 ggr tidigare och bott på Conrad och Carlton. Nöjd med båda men i dagsläget ligger de alltför högt prissatta för vad de erbjuder.

Hittade helt OK pris på Carlton för mina dagar. Hur är frukosten, värt att inkludera eller ej?
 
Toppen