Senaste nytt

Avios och TP på AirBerlin

doc

Medlem
Hej!

Funderar på en resa till Berlin och att åka med AB dit, eftersom de är med i OW. Jag försöker använda BAEC kalkylatorn för att se hur många TP och Avios jag kommer få, men den visar bara resultat i Business. Någon som vet resultatet för Economy och Economy discounted? De har väl ingen Business att tala om, så det är väl inte värt att boka en flex-biljett för 3 gånger priset tänkte jag. Tack för er hjälp.
 

Jacob

Medlem
Man skulle väl kunna tänka sig att det är samma upplägg som med de flesta andra flygbolag.

10 tier points för billigaste economy biljetterna Stockholm-Berlin, 20 för dyrare economy och 40 för business.

Avios poängen verkar vara samma som distansen i miles så borde bli 522.
 

Homer

Medlem
Last edited:

henrik l

Medlem
Hej!

Funderar på en resa till Berlin och att åka med AB dit, eftersom de är med i OW. Jag försöker använda BAEC kalkylatorn för att se hur många TP och Avios jag kommer få, men den visar bara resultat i Business. Någon som vet resultatet för Economy och Economy discounted? De har väl ingen Business att tala om, så det är väl inte värt att boka en flex-biljett för 3 gånger priset tänkte jag. Tack för er hjälp.

Vilka uppgifter matade du in i kalkylatorn? Jag har ännu inte lyckats få ut några uppgifter om TP och Avios när jag har testat den:(
 

Homer

Medlem
...om man väljer ARN-TXL i ekonomi och istället för AB väljer BA så visar räknaren 516 Avios och 10TPs
fast den flighten lär väl inte gå att boka med BA nummer :confused:
 

henrik l

Medlem
...om man väljer ARN-TXL i ekonomi och istället för AB väljer BA så visar räknaren 516 Avios och 10TPs
fast den flighten lär väl inte gå att boka med BA nummer :confused:

Jag misstänker att det är någonstans där vi kommer att hamna, fast ngt lägre Avios från GOT. Jag har 2*3 legs med dem till PMO i sommar och det är TP jag är ute efter:cool: Så det är ju i alla fula fall bättre än Ryan Scare:D
 

doc

Medlem
Nu verkar det som att de uppdaterat kalkylatorn:

AB ARN - TXL
Y: 516 avios, 20 TP
C: 645 avios, 40 TP
 
Toppen