Senaste nytt

Brådskande: Bokat på flygstolen.se - om jag inte betalar?

erc

Medlem
Vänner,

Jag bokade en av de galet prisvärda flygresorna med Qatar på flygstolen.se idag. Noterade vid betalningssidan att de inte accepterade AmEx men att de däremot lämnade ytterligare en slant i rabatt vid direktbetalning och att jag hade till i kväll kl 23:30 på mig att betala till samma pris.

Väl hemma nu argumenterar fru erc klokt för att avresa en dag tidigare istället.

Om vi helt sonika ignorerar att betala - cancelleras bokningen, eller kommer vi avkrävas ett annat pris?

Hjälp.
 

erc

Medlem
Den cancelleras. Ingen betalning har skett inom tidsfristen och alltså har köpet inte fullföljts.
I villkoren anges det, lätt luddigt, att bokningen är bindande när jag klickar på "betala". De anger att priset (6950kr för två) gäller om betalning görs innan 23:30 idag.
 

gnisten

Medlem
Jag har haft liknande situation. När man klickar på betala så är det bindande men du har ju ännu inte klickat på betala och
därför kommer beställningen att cancelleras.
Jag har vid flera tillfällen gjort provbokningar och då fått mail om att fullfölja bokningen inom en viss tidsram. Då jag inte
gjort detta så har bokningen alltid bara "försvunnit".
 

erc

Medlem
Jag har haft liknande situation. När man klickar på betala så är det bindande men du har ju ännu inte klickat på betala och
därför kommer beställningen att cancelleras.
Jag har vid flera tillfällen gjort provbokningar och då fått mail om att fullfölja bokningen inom en viss tidsram. Då jag inte
gjort detta så har bokningen alltid bara "försvunnit".
Är din erfarenhet från just flygstolen.se?
 

erc

Medlem
Tack! Vi ignorerar nu betalningsuppmaningen och genomför en ny bokning. Enligt fru ercs önskemål.

Tack igen!
 
Toppen