Senaste nytt

Tips på vad jag kan göra med 49.000 poäng hos AAdvantage?

Maja

Medlem
Mina miles går ut i slutet på december-16 och hittills har jag bara samlat dem på hög och aldrig gjort något åt dem.

Tanken var att försöka boka något till SFO eller LAX med SAS och Eurobonuspoängen men det skiter sig nog.

Så kanske blir AA/BA över Atlanten ändå.

Så tips på och hur jag kan använda mina poäng på bästa möjliga sätt?
 

Thornado

Medlem
För 40000 poäng kan du ju testa Etihad First Apartment enkel resa mellan Europa och Abu Dhabi.
Måste bokas innan 21 mars då AAdvantage gör om sina uttagstabeller så att det blir dyrare.
 

palmen

Moderator
Går verkligen AA-poängen ut, så länge du har aktivitet på kontot så förlängs väl giltighetstiden i 18 månder? Annars är Thornados förslag troligtvis det bästa sättet att utnyttja 40k poäng om man vill ha mest värde för poängen.
 

Maja

Medlem
Som jag inte har något inbokat med dem alls så kommer poängen gå ut. Jag flög med dem sist i juli-15. Så ja, poängen kommer ju gå ut då jag inte har någon bokning och inte hade tänkt boka något heller.

@Thornado Abu Dhabi låter skoj, men får inte med mig maken dit. :(

Får nog ställa in siktet på USA. En ToR i Eco räcker inte poängen till så det är kört ändå. Köpa poäng för att få till det känns inte så lönsamt heller. Har ingen erfarenhet av awardbokningar alls inom OneWorld ska jag erkänna. Maken och jag bör ha lika mycket poäng, men dumt bog reggade jag inte dottern förrän de sista flygningarna så hon har inte lika mycket poäng.

Kommer behöva 2 vuxna och 1 barn (7 år vid resetillfället i sommar). Tänkte ev. på poänguppgradering från Eco till Bus från SFO/LAX till LHR kanske?
 

Dr. Miles

Expert

Maja

Medlem
Skummade tråden och biljetter till Peak Tram hade ju varit toppen, särskilt med tanke på att vi faktiskt ska till Hong Kong i februari. Set skulle mao innebära att jag loggar in på våta tre respektive konton och köper en biljett var till Peak Tram och så har vi 18 månader till på att göra något med poängen?
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Det var länge sedan jag använde miles för att uppgradera till C, men jag har för mig att det numer är x miles + co-payment. Utmaningen är dock att få platser i bokningsklass C (som används för uppgraderingarna). Passagerare med status hos AA kommer få platserna före er. Dessutom skulle det medföra ytterligare poäng på kontot som ni senare måste göra av med eftersom det blir en betald resa...

Vet dock inte riktigt vad ni skall göra med de poäng ni har. Smartaste lösningen borde vara att flyga ihop tillräckligt så ni precis får var sin resa till USA om ni inte vill ha kvar kontot.

Annars har jag för mig man kan skänka poängen till välgörenhet, typ Unicef eller liknande i stället för att de bara förfaller.
 

Stefan62

Medlem
Går verkligen AA-poängen ut, så länge du har aktivitet på kontot så förlängs väl giltighetstiden i 18 månder? Annars är Thornados förslag troligtvis det bästa sättet att utnyttja 40k poäng om man vill ha mest värde för poängen.

Det låter ju super...men man vill ju vidare också...är det svårt att få plats?
 

henrik l

Medlem
Har du hotellpoäng på t ex Starwood eller Marriott kan du också konvertera dem så förlänger du livet på dina mil, annars kan man man ju köpa på sig lite. Själv började jag samla 1996 och 2012 plockade jag ut min första resa som var med Cathay i F MXP-HKG-TPE.
 
Toppen