Senaste nytt

Gå från blå till ny statusnivå

Mikeswede

Medlem
Har idag haft en diskussion med kundtjänst och blev något förvånad över deras svar. Jag blev medlem i British Airways Executive club 1 April 2015. Har efter detta tjänat ihop totalt 1120 tierpoints, samtliga med Qatar Airways. Har nu bokat en Resa med British Airways

GOT-LHR-PEK // HKG-LHR-GOT

Samtliga 4 ben bokade på BA metall. Jag trodde då att jag efter denna resa skulle komma upp till BA guld (1500 tp, 4 BA flyg) men enligt BAEC kundtjänst kommer jag bara till bronze då man bara kan flyttas upp ett steg.

Är detta korrekt ?
 

RonnieK

Medlem
...men enligt BAEC kundtjänst kommer jag bara till bronze då man bara kan flyttas upp ett steg.

Är detta korrekt ?
Nej, det är inte korrekt. Dock kan du bara flyttas ner ett steg men det är en annan sak.

Du bör dock dubbelkolla när ditt intjäningsår tar slut (står till höger under "My Executive Club" när du är inloggad på BAEC). Det brukar vara den 8:e i någon månad och just första intjäningsåret kan vara olika långt beroende på när du blev medlem.
 

Mikeswede

Medlem
Tack för snabba svar. Blir intressant att se vad som händer efetr resan. Nu vet jag ialla fall vad som border hända och vad jag skall strida för.
 

Homer

Medlem
Bronze blir du ju redan på utresan, för det krävs 2 British Airways/IB segment.

De gamla reglerna var ju så att du flyttates upp en nivå kontot nollsälldes och medlemsåret ändrades.
 

Valley

Medlem
Blir du inte uppflyttad allteftersom du klarar kvalgränsen ?
Tog väl 1-2 dagar när jag fixat första steget tills jag fick mail om att jag nu fått Bronze-status
 

Mikeswede

Medlem
Som jag hade förstått reglerna, och även ni som det ser ut här, borde jag bli brons efter e två första flygningarna och sedan guld efter nästa två. Dock påstod supporten hos BAEC att jag bara kunde bli uppflyttad ett steg och då resan slutar i slutet av Mars och mitt år tar slut 8 april blir det inte mer än brons. Vi får väl se vad som står på min online profil efter resan.
 

nissefalk

Medlem
Det verkar fel som andra sagt redan, jag hade för några år sedan nått Tier Points över silver men saknade 2 BA flygningar, flög då fram och tillbaka Abu Dhabi-Muscat och fick min silver nivå 2 dagar senare, du kan allt räkna med att du blir Guld när du har fått över 1500 TP och flugit 4 legs med BA metall på BA flight nummer.
 
Intressant fråga. Jag blev Bronze för en vecka sedan. I BA appen står det nu "hur jag behåller Bronze". I SAS app, när man går upp en nivå, så visas ju istället "hur långt kvar har du till nästa nivå". Lite olika upplägg.



d79cbc16380cb2b7f5646e6ea70271c0.jpg
 
Toppen