Senaste nytt

Hjälp hitta biljett Arlanda-Seattle-Sydney-Arlanda

MajaKlara

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? ARN
  2. Var är din destination? SEATTLE-SYD-ARN
  3. När vill/behöver du resa ut? ARN-SEA 160610, SEA-SYDNEY 160622, SYDNEY-ARN 160629
  4. När vill/behöver du komma hem? LÄMNA SYDNEY TIDIGAST 26 JUNI
  5. Hur länge vill du vara borta?
  6. Hur många personer som skall resa? 1
  7. I vilken kabinklass?
    • Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? STAR ALLIANCE
  9. Vad är din budget? (per person) 50 000 SEK
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    • Kortare restid
    • Upplevelsen ombord
    • Biljettpris
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Jag vet inte var det är möjligt att stanna, så tar gärna emot tips. Men jag behöver vara i SEA 14-22 juni, Sydney ca 22/23 juni, tillbaka till ARN ca 29 juni.
 

palmen

Moderator
Jag tror denna blir svår att knäcka, men det kanske är någon som har några smarta ideer på hur man kan boka detta. Jag sökte bara lite på Matrix och fick fram följande resa om man bokar det som enkelresor. Det är dock ett problem att ta sig med Star Alliance från USAs västkust till Sydney utan att 2 dygn passerar, dvs åka kvällen den 22a och landa morgon den 24e. Hittade inget alternativ som landar dagen efter vid en snabb koll.

ARN-IST-ORD-SEA Turkish/United 18740:-
YVR-HND-SYD ANA 22222:- Avresa 22/6 16:20 landar 24/6 08:30
SYD-BKK-VIE-ARN Thai/Austrian 25.079:- Avresa 27/6 10:00 landar 28/6 09:00
Totalt: 66041 kronor (plus att du behöver ta dig till Vancouver)


Bokar man en Star Alliance Round the World med 3 stopp (la till ett extra stopp i Bangkok på minst 1 dygn) så blir priset ca 70.000 kronor. Här har man betydligt bättre valmöjlighet på flighter och kan välja att flyga rakaste vägen samt var man vill göra sina byten när det är ett måste.

upload_2016-1-14_18-15-22.png
 
Jag hade bokat nu med QR dealen till Sydney T/R. Sedan separat flygning SYD-NRT-YVR-SEA T/R med JAL. Stopover i Tokyo om det vore något kanske? Valfritt...

Fina poäng till OW och en bra bit under 50k. Dock ingen kort 'restid' som var ett önskemål (vilket jag inte förstår) ;)
 

palmen

Moderator
Detta kan ju vara ett alternativ också men det blir economy över stilla havet vilket inte är det roligaste under 15h antar jag, det är dock inom budget.
upload_2016-1-14_18-23-27.png

upload_2016-1-14_18-24-30.png
 

palmen

Moderator
Jag hade bokat nu med QR dealen till Sydney T/R. Sedan separat flygning SYD-NRT-YVR-SEA T/R med JAL. Stopover i Tokyo om det vore något kanske? Valfritt...

Fina poäng till OW och en bra bit under 50k. Dock ingen kort 'restid' som var ett önskemål (vilket jag inte förstår) ;)
Var hittar du priser med JAL SYD-SEA för under 35000?
Det är ju dock helt klart en möjlighet att flyga den vägen även om det blir väldigt mycket flyga och "fel" allians. Med Watars deal för ca 15.000 till Sydney så finns det rätt många val från Sydney till Seattle för 30-35000 kronor.
 
Var hittar du priser med JAL SYD-SEA för under 35000?
Det är ju dock helt klart en möjlighet att flyga den vägen även om det blir väldigt mycket flyga och "fel" allians. Med Watars deal för ca 15.000 till Sydney så finns det rätt många val från Sydney till Seattle för 30-35000 kronor.

Sökte random datum i Juni, sitter på mobil så orkar inte leta fram igen men det finns som sagt många alternativ för 25-35k men många skitkabiner också, undvik Air China som inte har 77W på SYD-PEK t.ex.

Ja, klart det är mer flygande men också mycket mer poäng och dessutom framför allt billigare än att knåpa ihop multi-city.

Såg inte / missade önskemålet om * A. I'm out. Ovärt imo att välja * A med dom destinationerna men det är ju inte mina pengar. :p

Annars är det väl bara vänta in valfri kampanj till västkusten med * A men riktigt svårt att ta sig från västra USA till SYD med just *A utan att bränna hål i plånboken.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Så här kan man också flyga för ca 40k i business, dock inte star alliance på ARN-SYD-ARN. Vet inte vad du behöver göra i Sydney och om datumen kanske går att ändra lite för att få ihop Qatar-resan (kräver att man är borta 7 dagar).

upload_2016-1-14_19-41-19.png

upload_2016-1-14_19-38-44.png
 

mjulven

Medlem
Jag kan klara budgeten samt upplevelsen ombord för 48 000 kr genom att köra följande, allt i business.

ARN-SYD-SEA-SYD-ARN på två bokningar.

ARN-SYD ut 9 juni, hem 27 juni med Qatar, går att hitta biljett för 15 kkr, se palmens inlägg ovan
SYD-SEA ut 12 juni, tillbaka 22 juni med Air New Zealand för 33 kkr.
 
ARN - LAX 9.000 SEK T/R SAS PE
LAX-SEA-YVR 2.200 SEK UA Economy
(En YVR-LAX för en tusenlapp på hemvägen)
YVR-NRT, 20.000 SEK AC Business
NRT-SYD, 13.000 SEK CA Business

Hoppas på turen genom en OT på ARN-LAX men annars duger PE fint och ger 200% till Aegean, sjukt bra krediteringsvärde på den.

UA i ekonomi är väl inte så kul i ett par timmar men efter det väntar Air Canadas fina 787 och sedan Air China, inget speciellt men ok.

Så hade jag lagt upp det med * A tvång, lite tweaking här och där förstås men av det jag fått fram i mobilen.

Fast mest prisvärt är överlägset är två olika resor. QR dealen plus SAS eller KLM (se min post nedan) Då klarar du dig en bra bit under 40k och får en bättre kabinupplevelse.
 
Last edited:
Vid icke * A behov överallt är det som Palmen redan nämnt riktigt bra. Fina kabiner hos SK och QR.

SAS ARN-ORD-SEA T/R (sista legsen med AS) Kostar 17.500 SEK. (#)
(KLM ARN-AMS-SEA T/R finns annars för 13.900 SEK)
ARN-SYD T/R QATAR 14.600 SEK

Klappat och klart för 28.500 SEK eller ca 33.000 SEK om du åker SAS (#) som har bättre kabin än KLM 330/777.
Är det värt att betala 10k plus till bara för att flyga * A hela vägen? Ja, det är upp till dig.

Jag hade gått på ovan om jag sökte överkomligt pris, bra värde, fina kabiner osv.

# - Har inte kollat upp om det är ghost priser (SAS ARN-SEA för 17.5k) då Palmen hittade för 24k, google flights visar i alla fall 17.5k.

Är det så att SAS ligger på 22-24 hade jag valt KLM personligen. SAS är inte 10k bättre och även om du får poäng till den allians du föredrar så är det inte värt den stora skillnaden plus att hålla på att byta plan i Chicago, även om nya kabinen är fin. Dock är det ju bara SK till ORD och sedan AS en bra bit så...ha det i åtanke.

Kör på KLM till Seattle och Qatar dealen för under 29.000 SEK allt som allt. Skönt att flyga direkt från Amsterdam till Seattle. :)

Mer värde än så utan att blanda in miles kommer du inte hitta med dina krav, datum etc, det vågar jag nästan lova.

Eller så bokar du QR dealen nu och har is i magen och bokar Seattle senare om KLM inte duger.

QR dealen är dock imo för bra att bara blicka förbi om du tom har Sydney inplanerat i kalendern. En annan var ju på väg att boka bara för att det är så fint värde.
 
Last edited:
Toppen