Senaste nytt

Resebyråtest 2012 Avslutning & Resultat

Gnopps

Medlem
Årets test är över och det är dags att presentera de exakta resultaten. Expedia vann igen och det med stor marginal. Expedia är dock inte en perfekt resebyrå för en medveten resenär, de kan utveckla sig mycket än. Vi hoppas övriga resebyråer i testet ska se det här som en utmaning att förbättra sig, både…
 

fly4fun

Medlem
"Likaså borde kabinklass vara en lätt sökparameter att implementera."<br />
Jag har diskutterat detta med flera resebyråer och det är inte implementationen som är problemet, utan problem med kunders förväntan. En person kanske bokar busniess för att han vill ha mer benutrymme och hamnar på en SAS flight med samma benurymme som Economy. En annan kund kanske bokar Busniess för han vill ha en om och avbokningsbar biljett, och det visar sig att biljetten har begränsningar i hur den får avbokas. Så en kabinklassbiljett kan ej enbart säljas på namnet, utan måste säljas med komplett information, någon som flygbolaget självt är bäst på.
 

Henke

Medlem
På Travellink under "affärsresor" går det att söka resor under en viss flygbolagsallians.<br />
Jag tycker det fungerar utmärkt.
 

Kricka

Medlem
Förra veckan hade jag kunnat betala en rejäl slant för hjälpen hos en bra<br />
resebyrå ! Hade jobbat m.h.a. ITA men lyckades tyvärr inte köpa önskade<br />
biljetter innan de tog slut. Det var dock till stor del självförvållat då jag<br />
borde varit mer välplanerad men det är inte alltid så lätt med fler viljor.<br />
Får bli en tur till TXL i.st.f. NYC under höstlovet..
 

olsen

Medlem
Det går greit å finne et reisebyrå eller en søkemotor som Kayak for å søke på Allianse etc. Å søke og skille mellom flere billettklasser har jeg likevel til gode å finne noen som tilbyr. I tillegg savner jeg mulighet til å legge inn ønske om å sortere på korteste rute eller lengste rute i miles. Det jeg har sett er at man kan sortere på tid men ikke avstand.<br />
<br />
Ofte vet jeg at det går fly for eksempel via Cairo og Tokyo til en endelig destinasjon i Asia eller Stillehavet. Søkemotorene utelukker likevel slike alternativer og finner bare frem korteste vei gjennom Nord-Amerika.
 
Toppen