Senaste nytt

Tidig drop off Hong kong

Filip

Medlem
@David
Man borde väl kunna använda sig av "in town check-in" på HK station eller Kowloon station, eller funkar inte det med SAS?

EDIT: Jodå det går. Hittade dock inte information om när SAS-disken öppnar.

MTR > In-Town Check-In Counters Information

Jag chattade precis med SAS, de hävdar följande:
SAS: På Hong Kongs flygplats öppnar check in 3h före avresa. Då vi inte har automater där, utan check in sker över disk, bör du få lämna in bagaget där direkt.
Du skrev: Ok, har du möjlighet att bekräfta bagagefrågan med någon. Det är avgörande när man har en hel familj med sig :)
SAS: Såg att du skrev Hong Kong station. Menade du check in via tågstation? Det är i så fall endast boardingkort man får ut. Mitt svar gällde incheckning på själva flygplatsen över en incheckningsdisk. Där ska man få hjälp att lämna av bagaget.

Som vanligt när det gäller SAS ktj så får jag ta och testa att ringa in och se om svaret är det samma. Jag återkommer...
 
Last edited:

Filip

Medlem
Jag chattade precis med SAS, de hävdar följande:
SAS: På Hong Kongs flygplats öppnar check in 3h före avresa. Då vi inte har automater där, utan check in sker över disk, bör du få lämna in bagaget där direkt.
Du skrev: Ok, har du möjlighet att bekräfta bagagefrågan med någon. Det är avgörande när man har en hel familj med sig :)
SAS: Såg att du skrev Hong Kong station. Menade du check in via tågstation? Det är i så fall endast boardingkort man får ut. Mitt svar gällde incheckning på själva flygplatsen över en incheckningsdisk. Där ska man få hjälp att lämna av bagaget.

Som vanligt när det gäller SAS ktj så får jag ta och testa att ringa in och se om svaret är det samma. Jag återkommer...

Svaret jag fick av ktj när jag ringde in, var att han inte visste. Han gick och frågade sina "mentorer" som han uttryckte det. Ingen av dessa mentorer hade hört talas om detta. Sista förslaget var att jag skulle ringa SAS service på plats i HKG. Men efter att han både letat på SAS hemsida och i sitt interna system efter ett telefonnummer så gav han upp och ursäkta sig för att han inte kunde hjälpa mig.
 
  • Gilla
Reactions: fcx

agehall

Medlem
Jag såg inte SAS på skyltarna när vi checkade in den 2/1 på Kowloon Station. Men om det står att det ska gå så kanske jag bara missade dem...
 

Coalcandy

Medlem
Är det någon som testat check in/bag drop på Kowloon station nu?
Flyger hem med 01:00 flyget tisdag, så tänkte det kunde vara en bra lösning för att bli av med bagaget under dagen istället för att betala för skåp eller dylikt.
 

Dr. Miles

Expert
Är det någon som testat check in/bag drop på Kowloon station nu?
Flyger hem med 01:00 flyget tisdag, så tänkte det kunde vara en bra lösning för att bli av med bagaget under dagen istället för att betala för skåp eller dylikt.
Ja, jag gjorde det förra månaden.
Man kan checka in SAS flyg (med/utan incheckat bagage) fram till 90 minuter före avgång (om det är kl. 01:00 så kan man checka in fram till kl 23:30 dagen innan) på MTR Kowloon Station.
Check in är öppet från runt kl. 06.

För din information, Airport Express same day return biljett mellan Hong Kong flygplats och Kowloon station kostar 100 HKD när man betalar med Octopus kort.
 

Coalcandy

Medlem
Tack så mycket! Då testar vi det.Är redan på plats i HK, så detta blir ett bra sätt att bli av med väskorna efter att vi checkat ut från hotellet.
 
Toppen