Hej
Jag och min fru är precis hemkomna från vår bröllopsresa och det är första gången vi flugit med Thai i First Class. Faktum är att vi aldrig flugit med dem förut.
På utresan BKK-SYD hade de inte den mat vi beställt. Vi beställde "Thai healthy set" vilken enligt informationen på deras hemsida skulle vara helt vegetarisk. När vi skulle bli serverade så frågade vi om de hade vår specialmat och de sa ja. När de skulle duka fram sa de att den innehöll kött.
Jag visade i mobilen (hade tagit printscreen på beställningen) att den marknadsförs som vegetarisk och de svarade då att den alltid innehållit kött.
Vi fick ett ihop-plock av rätter som visserligen smakade ganska bra.
Till frukost serverade de också mat som innehöll kött. På frågan om de inte mottagit vår vegetariska beställning så svarade de att deras frukost alltid innehöll kött oavsett om man gjort veg-beställning eller ej.
På hemresan BKK-CDG hade vi beställt samma mat som på utresan men då försäkrat oss om att den skulle vara vegetarisk med Thai's support. Det skulle den alltså.
Innan avgång gick de igenom menyn med oss och sa att vi beställt hummer vilket vi inte hade. Det kom ombord någon från flygplatsen som verkade vara någon chef av något slag och beklagade sig över att de inte fått den informationen om att vi inte beställt hummer. Jag visade återigen bekräftelsen och det hela slutade med att 4 personer kom och bad oss om ursäkt för det inträffade.
På resa från SYD-BKK i C så fungerade inte min IFE trots 2 resets.
Min frus fungerade men varje gång de gick ut med ett meddelande i PA så skrek hörlurarna och en jätte högfrekvent ton på högsta volym skar rakt igenom huvudet på alla passagerare som slet av sig headsetet varje gång det inträffade. Något var uppenbarligen fel med systemet. Hörde att flera klagade på det och personalen lyssnade också och sa "oh My god" när de hörde hur det lät.
Jag bad om att få byta plats och frågade om de hade lediga platser där IFE funkade. Ja sa de men då skulle jag få sitta på nedervåningen och min fru däruppe. Det var inte så vi hade planerat att flyga på vår bröllopsresa. Jag tackade nej och bad dem skriva att IFE inte fungerade så att jag kunde kontakta Thai efteråt med detta. Då fick jag nej till svar eftersom att jag hade erbjudits ett annat säte.
Tycker ni att jag ska kontakta Thai om detta eller är jag för känslig/lättretad ?
Hur hade ni gjort? Någon med erfarenhet.
Vi åkte på en award i First Class med undantag för SYD-BKK som var i C.
Jag och min fru är precis hemkomna från vår bröllopsresa och det är första gången vi flugit med Thai i First Class. Faktum är att vi aldrig flugit med dem förut.
På utresan BKK-SYD hade de inte den mat vi beställt. Vi beställde "Thai healthy set" vilken enligt informationen på deras hemsida skulle vara helt vegetarisk. När vi skulle bli serverade så frågade vi om de hade vår specialmat och de sa ja. När de skulle duka fram sa de att den innehöll kött.
Jag visade i mobilen (hade tagit printscreen på beställningen) att den marknadsförs som vegetarisk och de svarade då att den alltid innehållit kött.
Vi fick ett ihop-plock av rätter som visserligen smakade ganska bra.
Till frukost serverade de också mat som innehöll kött. På frågan om de inte mottagit vår vegetariska beställning så svarade de att deras frukost alltid innehöll kött oavsett om man gjort veg-beställning eller ej.
På hemresan BKK-CDG hade vi beställt samma mat som på utresan men då försäkrat oss om att den skulle vara vegetarisk med Thai's support. Det skulle den alltså.
Innan avgång gick de igenom menyn med oss och sa att vi beställt hummer vilket vi inte hade. Det kom ombord någon från flygplatsen som verkade vara någon chef av något slag och beklagade sig över att de inte fått den informationen om att vi inte beställt hummer. Jag visade återigen bekräftelsen och det hela slutade med att 4 personer kom och bad oss om ursäkt för det inträffade.
På resa från SYD-BKK i C så fungerade inte min IFE trots 2 resets.
Min frus fungerade men varje gång de gick ut med ett meddelande i PA så skrek hörlurarna och en jätte högfrekvent ton på högsta volym skar rakt igenom huvudet på alla passagerare som slet av sig headsetet varje gång det inträffade. Något var uppenbarligen fel med systemet. Hörde att flera klagade på det och personalen lyssnade också och sa "oh My god" när de hörde hur det lät.
Jag bad om att få byta plats och frågade om de hade lediga platser där IFE funkade. Ja sa de men då skulle jag få sitta på nedervåningen och min fru däruppe. Det var inte så vi hade planerat att flyga på vår bröllopsresa. Jag tackade nej och bad dem skriva att IFE inte fungerade så att jag kunde kontakta Thai efteråt med detta. Då fick jag nej till svar eftersom att jag hade erbjudits ett annat säte.
Tycker ni att jag ska kontakta Thai om detta eller är jag för känslig/lättretad ?
Hur hade ni gjort? Någon med erfarenhet.
Vi åkte på en award i First Class med undantag för SYD-BKK som var i C.
Last edited: