Senaste nytt

Oman Air

John Mack

Medlem
Sitter och tittar på en resa till Muscat och funderar på Oman Air via Frankfurt. Hur bedömer ni flygbolaget? Deras nya business i a330 verkar ny. En nackdel är väl att det varken ger poäng till SA eller OW?
 

MaBe

Medlem
Jag flög Oman Air till Muskat från München i måndags och flyger hem idag via Frankfurt.
Via Frankfurt flyger de väl Boeing 787, planet från München är A330. Så har det i alla fall sett ut när vi kollat biljetter.

Vi flög visserligen ekonomi men några spontana tankar och osammanhängande tankar p g a sömnbrist:
Bra service, ok mat, hög nivån på engelskan på CC.
Planet A40-dg var en A330 med first, business och ekonomi.
Stolarna i business såg bekväma ut och seatingen såg ut precis som den här:
SeatGuru Seat Map Oman Air Airbus A330-300 (333)
 

GOTATH

Medlem
Bumpar tråden. Sitter och kollar lite på en resa med dem från Doha till Abu Dhabi via Muscat i Business. Intressant avgång är med A330 och B737 eller Embraer. Vad tycker forumet om det? Bra service? Bra lounge? OT: hinner man in till Muscat om man har några timmar transfer?
 

Brandten

Medlem
Har Oman Air fortfarande 50% rabatt på business som jag skrev i en annan tråd? Tips iallafall om du inte redan visste om det.
 

ulagun

Medlem
Flög med Swiss dit via Dubai för något år sedan till hyfsat pris.
Därefter inrikes economy med Oman Air till Salalah. Dyr och väldigt ordinär resa
Kan f.ö rekommendera Crowne Plaza Muscat, då helst med executive lounge tillgång. Trevligt hotell med liten egen strand.
Hilton Salalah måste dessutom vara ett HH fynd. 10.000 poäng per natt. Köpte till all inclusive,
 

Thomasn

Medlem
Oman Air är mitt absoluta favoritflygbolag i business! Enligt min högst subjektiva åsikt så är både hård-och mjukvaran i business riktigt bra. Lufthansa och Swiss kommer inte i närheten. Har testat dem flera gånger och har aldrig blivit besviken.
 
  • Gilla
Reactions: pep
Toppen