Senaste nytt

Billig påskresa till Italien?

RickardG

Medlem
Jag tar tacksamt emot tips på hur jag kan sy ihop nedanstående. P.g.a. att ungarna redan har överutnyttjat ledighet från skolan och jag har det skralt med semesterdagar hamnar vi i en tidsperiod då vi inte direkt är ensamma om att vilja flyga :(
Datumen kan jag inte göra så mycket åt, tiden på resmålet är begränsad och med tre barn undviker man gärna byten och långa transfertider, så det ser mörkt ut att komma billigt undan. Det jag trots allt är flexibel med är vilken flyplats vi landar på, och vi reser utan incheckat bagage.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda eller Skavsta
  2. Var är din destination? Norra Italien (Milano, Bergamo, Verona, Bologna, Florens m.fl)
  3. När vill/behöver du resa ut? 24:e eller 25:e mars
  4. När vill/behöver du komma hem? Senast 30:e mars
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 3 barn 4-11 år
  7. I vilken kabinklass? Billigast möjliga, t.o.m. Ryan! Kan absolut lägga till en mindre slant för att få åka *A och/eller på rimliga tider.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med Star Alliance
  9. Vad är din budget? 7500kr totalt
  10. Vad är det viktigaste för dig? Pris, men fördel med så få byten som möjligt.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 

In_Sweden

Medlem
Är detta för kort?
pQKiJhs.png

Det krävs ju ingen övernattning och borde gå på ungefär 7150 beroende på växlingskurs.

Annars hittade jag följande via Skyscanner (OBS! Skärmklipp från Bravofly) Gick på 872USD, vilket är under 7500kr.
gtllUTV.png


Stopp upp mot 3 timmar känns svåra att komma undan.
 

RickardG

Medlem
Är detta för kort?
pQKiJhs.png

Det krävs ju ingen övernattning och borde gå på ungefär 7150 beroende på växlingskurs.

Annars hittade jag följande via Skyscanner (OBS! Skärmklipp från Bravofly) Gick på 872USD, vilket är under 7500kr.
gtllUTV.png


Stopp upp mot 3 timmar känns svåra att komma undan.
Jo det är priser som är ok, men som sagt, tre timmar i Riga och i kortaste laget... Samtidigt är det inte läge att vara kräsen när jag är så låst vid datumen :(
 
Toppen