Senaste nytt

Biljett söker Florida - Boston 22 eller 23 Mars 2016

freppa87

Medlem
Halloj! Är på jakt efter en inrikes enkelbiljett att komplettera min open jaw awardbokning i påsk. Har väldigt dålig koll på inrikes USA så därför frågar jag här om hjälp. Jag behöver en enkel resa från Orlando (eller annan flygplats i Florida typ Tampa, Miami eller Fort Lauderdale tex) till Boston den 22a eller 23e Mars 2016. Vi är två personer som åker och behöver 2x23kg bagage var. Att tillgå finns SAS Eurobonus Guld, Airberlin Topbonus Gold samt Alitalia Freccia Alata hos en person. En delvis eller helt återbetalningsbar biljett är av intresse om det inte gör att biljetten blir extremt dyr.


  • Varifrån vill du börja din resa? Orlando eller annan flygplats i Florida (inga problem med 3-4h bilresa om priset motiverar det)
  • Var är din destination? Boston
  • När vill/behöver du resa ut? 22a eller 23e Boston
  • När vill/behöver du komma hem? Enbart enkelresa
  • Hur länge vill du vara borta? X
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna (29 och 21)
  • I vilken kabinklass? Billigast möjliga med 2x23kg bagage per person
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Finns guldkort hos SAS, Airberlin, Alitalia, men inget krav. Billigaste biljett med bagage (samt eventuellt av/ombokningsbart) är prio.
  • Vad är din budget? (per person) Ingen uttalad budget, men så billigt som möjligt.
  • Vad är det viktigaste för dig? Kort restid så möjligt, bagage till rimligt pris.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 

Senator

Moderator
Eftersom du inte får en gratis väska inrikes på något bolag, tror jag du kommer betala för 3 väskor och 1 är gratis om det är bara du som är guldmedlem. Därmed kan en Domestic First biljett vara ett alternativ..

$106 utan väskor med American MIA till BOS via CLT hittar jag den 23:e... $291 i First..
 

freppa87

Medlem
Eftersom du inte får en gratis väska inrikes på något bolag, tror jag du kommer betala för 3 väskor och 1 är gratis om det är bara du som är guldmedlem. Därmed kan en Domestic First biljett vara ett alternativ..

$106 utan väskor med American MIA till BOS via CLT hittar jag den 23:e... $291 i First..

Jag kollade på Uniteds villkor och dom verkar som du säger erbjuda mig första väskan gratis, andra till 35$. Men däremot hos American Airlines som Oneworld Sapphire (vilket jag förstår Topbonus Gold motsvarar) får jag två väskor gratis även inrikes?

1st and 2nd checked bags are complimentary for:
  • AAdvantage Platinum

  • oneworld Sapphire members

  • Alaska Airlines MVP Gold
Har jag sett något fel?
 
Hej, jag skulle titta på JetBlue, 4 till 6 direkt flyg mellan MCO, PBI, FLL, samt TPA, alla inom 3 till 3.5 tim kör tid. Enkelt att byta flyg mot en liten avgift, mkt bra bolag.
 

Totopez

Medlem
Sothwest borde vara ett rimligt alternativ. Två (2) incheckade väskor per person ingår. Finns för USD 107 från MCO och FLL, USD 103 från TPA. Förvisso med byte, men inte så vansinnigt långa restider.
 

freppa87

Medlem
Sothwest borde vara ett rimligt alternativ. Två (2) incheckade väskor per person ingår. Finns för USD 107 från MCO och FLL, USD 103 från TPA. Förvisso med byte, men inte så vansinnigt långa restider.
Ah, ytterligare flygbolag som jag missat, tack för tipset! Southwest har inte dykt upp i de sökmotorer jag använt och dom verkat helt klart vara bästa alternativet.

Just nu försöker jag få ihop så jag kan boka Delta med överblivna poäng, annars blir det nog Southwest!
 
Toppen