Senaste nytt

Roliga utrop på flygplatser

Skulle vara kul att höra vad ni har hört över PA systemet på flygplatser runt om i världen.

Själv har jag två, båda från Arlanda

Första var för två månader sedan där de ropade "Kan herr Storch vänligen bege sig till gate...." Detta fann jag otroligt roligt :D

Den andra var för cirka en månad sedan, "Last call for John Carter, please proceed...."
Det var samtidigt som alla radiostationer körde reklamen för filmen John Carter 100ggr dagligen :)
 

Senator

Moderator

"He farted the basard, and I will be fired" är mina favisar. Den är underbar den där. Fick den första gången i 2000, och har ljudfilen i MS Word kvar sedan dess.

Ett lite roligt skämt från mitt hemland Norge. Där är stavar man ofta Å med dubbelt A. Det finns också en bank som heter Fokus Bank och storyn får så här:

Herrarna Aas och Søraas (Ås och Sørås) från Fokus Bank hade varit på möte i New York, och skulle åka hem med SAS till Oslo. Dom är sena, och följande utrop kommer (ursäkta, men skriver detta fonetisk på amerikanska nu)

"Would passagerns Ass and SoreAss from F**** us Bank, please come to Gate 69 for immediate departure of your flight!"
 

Jacob

Medlem
Av de mer ordinära men fortfarande minnesvärda utropen kan nämnas Amsterdam Schiphol där man på holländskt maner är tämligen rak på sak med vad man vill att passagerarna ska göra och vad som händer annars.

Passenger Svensson travelling to Stockholm, you are delaying the flight, immediate boarding please at gate D30 or we will proceed to offload your luggage!
 

Singapore

Medlem
Av de mer ordinära men mer minnesvärda utropen kan nämnas Amsterdam Schiphol där man på holländskt maner är ganska rak på sak med vad man vill att passagerarna ska göra och vad som händer annars.

Passenger Svensson travelling to Stockholm, you are delaying the flight, immediate boarding please at gate D30 or we will proceed to offload your luggage!

Den hinner man hör ett antal gånger när man har en mellanlandning där.
 

Traveller

Medlem
Roliga filmer, klipp och utrop - Tid för skratt

Jag satt på EWD i loungen i måndags och drack min öl i baren i loungen. Stämningen var väl som de alltid är, lite businss och tryckt men högre samtalsnivå än i Sverige. Då kom ett utrop i högtalarna, "we are paging mr Fart, Please.." Ja, det var faktiskt så. Folk log och några skrattade i loungen men vid lite eftertanke så är det ju så att vi heter ju olika på alla möjliga språk. Det utropet fick mig att tänka på det här första klippet som är riktigt roligt;

Prank Airport Announcements - copyright http://www.queenhill.demon.co.uk/airspeak/air_speak.htm - YouTube

Eller det här fantastiska annoncementet på en SouthWest flight,

Flight Attendant RAPPING the Safety Briefing! South West Airlines! - YouTube

Eller den här:

funny flight attendant - YouTube
 
Toppen