Senaste nytt

Mileage run för resa inom Sverige

GillBates

Medlem
Jacob gjorde ju en MR resa ARN-FRA-CPH för en tid sedan. Nu undrar jag finns det liknande rutter fast start och mål ligger inom Sverige. Detta för att kunna förena nytta med nöje om man på jobbets vägnar har resor inom Sverige. Jag inser att det kommer bli svårt att hinna med att både jobba och göra ett MR under samma dag, men det kanske är någon av er andra som har tekniker för att lyckas.
 

Roger J

Medlem
Det är klart att man exempelvis kan flyga Stockholm-Göteborg via Köpenhamn. Men det finns inga rimliga priser för sådana rutter så det är ingen vits poängintjäningsmässigt.
 

Dr. Miles

Expert
För er infomation, kostar Lufthansas Business class biljett mellan Stockholm-Frankfurt-Göteborg-Frankfurt-Stockholm över 54.000 SEK inkl. skatter på ITA. :eek: Det är pga ITA kombinerar 4 st enkelresor i Business class.

Det är alltså dyrare än Emirates First class biljett till Australien vilket kostar ca 40.600 SEK inkl. skatter från Sverige.
 

GillBates

Medlem
Måste man alltså ha slutdestination i ett annat land för att man skall få till bra biljettpriser (vid ett milage run inom Europa alltså)?
 

Jacob

Medlem
Lufthansa har ju kvar några av sina rabatterade businessbiljetter men de är inte lika billiga som de var för ett år sedan då man kunde köra Stockholm-London eller Stockholm-Köpenhamn för 5000 kronor inklusive skatter.

Men det finns fortfarande några möjligheter.
Jag och Roger J spånade lite på hur man skulle kunna utnyttja Lufhansas businessbiljett Stockholm-Riga och fick ihop följande:

Stockholm-(SAS/BMI Codeshare)-London-(Lufthansa)-Frankfurt-(Lufthansa)-Riga, och tillbaka Riga-(Lufthansa)-Frankfurt-(SAS/Lufthansa Codeshare)-Köpenhamn-(SAS/Lufthansa Codeshare)-Stockholm

Godkänd rutt, 7000 kronor inklusive skatter och drygt 11000 baspoäng (med EBG bonus).


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

jumbooze

Medlem
Men om man är EBG vad ska man ha 11.000 baspoäng till?

Att ta den MR för att bli EBG är ju en annan femma :D
 
Toppen