Senaste nytt

Ny Qatar-REA, boka 11-17 jan 2016

RonnieK

Medlem
Nu är en ny rea uppe med bra priser: Qatar Airways Travel Festival

Köpa senast 17 jan. Resa senast 15 dec. Klistar in en skärmdump med prisexempel för framtida referens då länken inte lär vara långlivad.

qatar.png
 

Gus

Medlem
Nice!

Jag har två funderingar.
  • Maximum stay: 1 month for Business. 2 months for Economy (O), 3 months for Economy (T) and 4 months for Economy (Q). Varför får man stanna så kort tid i landet om man åker Business? Det brukar väl vara bättre villkor för Business än ekonomi trodde jag? Och rent generellt undrar jag varför det alltid är sådana begränsningar hur länge man får stanna borta någonstans?
  • Får man alltså trippla poäng för resan? Om jag åker till Bangkok i business, kommer poängen räcka till ett statuskort i one world som ger mig loungetillgång? Vanligtvis samlar jag poäng hos British Airways men om jag bokar denna dealen så är det väl bättre att kreditera resan till Qatars bonusprogram?
 
  • Gilla
Reactions: BAS

agehall

Medlem
  • Maximum stay: 1 month for Business. 2 months for Economy (O), 3 months for Economy (T) and 4 months for Economy (Q). Varför får man stanna så kort tid i landet om man åker Business? Det brukar väl vara bättre villkor för Business än ekonomi trodde jag? Och rent generellt undrar jag varför det alltid är sådana begränsningar hur länge man får stanna borta någonstans?
Villkor varierar. Ofta är det bättre villkor i business, men långt ifrån alltid och man kan inte bara anta det. Man måste läsa på inför varje köp för att se vilka villkor som gäller.

  • Får man alltså trippla poäng för resan? Om jag åker till Bangkok i business, kommer poängen räcka till ett statuskort i one world som ger mig loungetillgång? Vanligtvis samlar jag poäng hos British Airways men om jag bokar denna dealen så är det väl bättre att kreditera resan till Qatars bonusprogram?
Var menar du att man får trippla poäng? Vill du ha en milage run som ger dig status är nog en HNL-run med BA/AA ditt bästa alternativ. En sådan plus lite till och du får OWE.
 

johhenrik

Medlem
Får man alltså trippla poäng för resan? Om jag åker till Bangkok i business, kommer poängen räcka till ett statuskort i one world som ger mig loungetillgång? Vanligtvis samlar jag poäng hos British Airways men om jag bokar denna dealen så är det väl bättre att kreditera resan till Qatars bonusprogram?
Tänk TP och Avios. Om du får trippla Avios får du inte trippla TP.
 

Marric

Medlem
Kollade lite på Kapstaden och fick upp biljetter för 5043 (12apr - 26apr).
Kollade via Momondo och fick då 3865 via Flygstolen.se för samma rutt. Nästan 25% billigare..
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen