Senaste nytt

Phoenix - Mat & dryck

jerixon

Medlem
Tjenare,

Har fått så otroligt mycket tips på detta forum!
Nästa resmål är Phoenix, AZ

Några bra restauranger man bör besöka?
Ölhak?
Bryggerier?

Något annat man bör se mellan golfrundorna?

MVH,
Johan
 
  • Gilla
Reactions: Gus

AABack2ARN

Medlem
Phoenix eller Scottsdale? Viss skillnad på de två platserna även om de ligger bredvid varandra. ;-)

Hursomhaver, i området kan jag rekommendera BLT som finns på JW Marriott resort. Charthouse finns där med tillhörande "sjöutsikt".
Scottsdale city center är trevligt med en hel del små restauranger och en massa antikivtetsaffärer. Inte lång därifrån ligger Scottsdale Fashion Square och längre upp längs Scottsdale Road ligger Kierland Commons och Scottsdale Quarter.

Ta bilen upp till Sedona och Jerome - man passerar också ett stort outlet shopping mall på vägen.
 

jerixon

Medlem
Phoenix eller Scottsdale? Viss skillnad på de två platserna även om de ligger bredvid varandra. ;-)

Hursomhaver, i området kan jag rekommendera BLT som finns på JW Marriott resort. Charthouse finns där med tillhörande "sjöutsikt".
Scottsdale city center är trevligt med en hel del små restauranger och en massa antikivtetsaffärer. Inte lång därifrån ligger Scottsdale Fashion Square och längre upp längs Scottsdale Road ligger Kierland Commons och Scottsdale Quarter.

Ta bilen upp till Sedona och Jerome - man passerar också ett stort outlet shopping mall på vägen.

Tack för tipsen!
Det stämmer att det är skillnad. Vi kommer att bo i Scottsdale :)
 

nissefalk

Medlem
Jag tillbringar mycket tid i Scottsdale varje år, kan rekommendera Sakana en japansk prisvärd restaurang på East Indian Bend Road,
Papago Brewing Company på North Scottsdale Road korsning med McDowell Road, nedan en bild på deras öl kyl, detta i tillägg till allt de har på kran, maten är kanske inget speciell typiskt amerikanskt burgare och tex-mex, det jag ätit där har varit bra.

En annan favorit är PF Changs en kedja som finns lite över allt i USA, de har en på Scottsdale Road/E Camel Back Road. Scottsdale Old Town har massor med restauranger och barer, trevligt område.

Prova också ett besök på Twin Peaks Brewery i Tempe och Two Brothers Tap house & Brewery på N Scottsdale Road, inte provat själv men fått dessa rekommenderade av lokal befolkningen.

Jag spelar också mycket golf därikring vill du ha tips på banor så skicka gärna ett PM, kanske inte rätt forum för golf bane rekommendationer....

36425-f49ced99cadfcbd6e12c395b3c021519.jpg
 

Attachments

  • IMG_0612 (1).jpg
    IMG_0612 (1).jpg
    97 KB · Visningar: 227
Toppen