Senaste nytt

Boende och andra tips Los Angeles

jimmy_h

Medlem
Har hittat en del tips på boende, områden och andra tips på Los Angeles, men ingen som enbart handlar om staden. Har förstått det som att Santa Monica är stället att bo på och att bil är ett måste.
Vi åker i påsk med SAS. Planen är att stanna 4 nätter och vår hotellbudget ligger på 2500 kr/natt
 

japs

Ny medlem
Kolla Airbnb för boende om ni inte absolut vill bo på hotell. Vi var där i höstas och hittade ett grymt ställe i Venice (några km från Santa Monica) för runt 1700/natt.
Bil är bra om ni vill utforska hela LA, håller ni er utmed stränderna är det inte ett måste (men fortfarande skönt för att åka och handla etc)
 

chazzie

Medlem
En polare som jag förfört in i resevärlden åkte efter två svängar till USA med några andra bekanta till LA i höstas, de andra kompisarna hade bokat boende så det var klart när min kompis bokade flyget. Problemet var att de hade bokat in sig 21 nätter på ett Motel 6 i Long Beach, needless to say så var kompisen förtvivlad efter några dagar. Dåligt boende i en större korsning, 4-5 timmar i bil varje dag för att ta sig till olika attraktioner... Jag minns inte vad de betalade, men jag kollade på AirBnB och för samma slant hade de fått en grym lägenhet i Santa Monica eller om de så ville några 100 meter från Staples Center. Kompisen grymtade igen och övervägde att boka en hemresa med Norwegian, men lyckligtvis kunde han övertala resesällskapet att åka norröver via Yosemite och sen Highway 1 söderut tillbaka till LA (tanken var tvärtom, fast utan Yosemite) och sista veckan blev bra mycket bättre.

Summa summarum, kolla på AirBnB, speciellt vid längre vistelser! Det fungerar även vid kortare vistelser, jag hyrde en lägenhet i D.C för lägre slant än hotell på motsvarande avstånd till The Mall, och då behövde man inte betala extra för parkering, det fanns på tomten :D
 

Delayed

Medlem
Dåligt boende i en större korsning, 4-5 timmar i bil varje dag för att ta sig till olika attraktioner...
Problemet är att LA är stort och trafiken ofta rätt seg. Var man än bor så har man ett antal timmar i bil varje dag till nästan alla attraktioner.

Är stranden det viktigaste så visst är Santa Monica eller Venice ett bra val, men vill man även se lite annat så rinner tiden i bil snabbt iväg. Kanske två nätter i Santa Monica och två någon annanstans?
 

jimmy_h

Medlem
Har någon bott på hotell i närheten av LAX?
Priset är förmånligt och vad jag förstår går det hyfsat snabbt att bila till Santa Monica och West Hollywood
 
Toppen