Senaste nytt

Singapore Changi flygplats - byte av plan hinner jag

ullis

Medlem
Utav alla flygkunniga resenärer kanske någon vet svaret.
Tänkte denna gång flyga Qantas A380 till Singapore från Sydney, landar 22.30. Finnair planet går 23.35 till Helsinki.
Någon som vet var Finnair flyger från och tror ni jag hinner.
 

Jacob

Medlem
Changi är en av världens mest effektiva flygplatser och både Qantas och Finnair använder terminal 1. Det ska inte vara några problem och även formellt (minimum connecting time) är det en regelmässig anslutning.

Observera att säkerhetskontrollen i Singapore sker vid gaten vilket innebär att det inte finns någon transfer säkerhetskontroll, förutsatt att du redan har ett boarding pass kan du gå direkt till gaten.
 

Dr. Miles

Expert
Som Jacob har redan nämnt, säkerhetskontrollen sker vid gaten i Changi, så om du hinner att gå till Finnair gaten före avgång bör det inte vara några problem.
 

ullis

Medlem
Tack, tidigare har jag rest Singapore Airlines eller Qantas raka vägen (med stopp i Singapore) så om nu inte Finnair håller till i något
avlägset hörn så kör jag på det.
 
även om det är i ett avlägset hörn (bortsätt från lågpris terminalen... :) ) så är det inte problem att hinna på Changi...
På Changi slipper göra pass kontrol och gå till transit lane som såååå många flygplatser har....I värsta fall åker man ett tåg mellan terminalerna...

Är på Changi lätt 10ggr i månaden och är väl inte storm förtjust i det stället. Men transit är riktigt smidigt....ingen, om du inte ska till lågpris terminalen...för transit dit är riktigt stökigt om man inte vet.
 

A380*G

Medlem
även om det är i ett avlägset hörn (bortsätt från lågpris terminalen... :) ) så är det inte problem att hinna på Changi...
På Changi slipper göra pass kontrol och gå till transit lane som såååå många flygplatser har....I värsta fall åker man ett tåg mellan terminalerna...

Är på Changi lätt 10ggr i månaden och är väl inte storm förtjust i det stället. Men transit är riktigt smidigt....ingen, om du inte ska till lågpris terminalen...för transit dit är riktigt stökigt om man inte vet.

Om du inte gillar Changi så mycket så undrar jag vilken flygplats som behagar dig? ;)
 
:). Beror helt på om du frågar mig från jobb synvinkel eller som PAX.

Men som pax:
EU: Schiphol
Africa: Ortia (jhb)
US: Seattle
ME: Kuwait... eller Qatar Business/First är inte dum
Asia: Hongkong
Pacific: Brisbane....I know, men jag hittar någon sorts "lugn" med det stället.
 

A380*G

Medlem
Antar att mycket har att göra med vilken bolag man åker med, vilken status man har och sist men inte minst vilken resklass man är bokad i! Schiphol är för mig en mardröm eftersom jag bara flyger *A därifrån, skulle jag flyga KLM F eller vara SkyTeam Platinum skulle den säkert växa i mina ögon. :)

BMA är för mig en utmärkt flygplats. Från parkering till gate på 10 min! :D
 
Toppen