Senaste nytt

Hotellprogram som ger nights/points för flera rum?

ucce

Medlem
Hej!

Jag står i begrepp att boka en dryg veckas boende i 6-7 olika rum i Shanghai, vilket bör innebära 7-ca 50 nätter beroende på program. Har tidigare erfarenhet av SPG som plat, där man tjänar både poäng och nätter för flera rum (upp till tre eller fem om jag inte minns fel) . Har någon koll på om detta gäller andra program också och i så fall vilka? tack!
 

David

Medlem
Marriott, upp till två extra rum. Se upp med kravet på gemensam betalning - det har jag gått bet på tidigare där jag bokade flera rum men sedan betalades de separat. Elite nights får du bara för ditt eget rum.

Marriott Rewards Terms & Conditions skrev:
A Member is eligible to receive Points/Miles for a qualifying stay at participating Marriott brand hotels or Ritz-Carlton hotels for his/her room and up to two additional rooms. At least one of the rooms must be reserved and registered in the Member's name and the Member must pay for all rooms, which payment arrangement must be requested at time of hotel check-in. The Member must also stay in one of the rooms. To ensure Points are automatically posted to the correct Membership Account, the Member's Rewards Program Membership Number must be present on his/her room folio and up to two additional rooms, as applicable.

Marriott Rewards Terms and Conditions
 

jumbooze

Medlem
Jag har hört att man ska kunna flytta över kostnaderna från rum 2 osv till ens egna rum och få det som poäng för spend och nätter för det egna boendet
 

olo

Medlem
Accor har jag för mig också ger för upp till 2 rum. På samma bokning dock antar jag.
Det har jag provat och det går. Dessutom hade jag en x2-poäng-kampanj aktiv och det fick jag för båda rummen.
Det gav bara 1 stay, men när poängintjäningen blir så god spelar det inte någon roll eftersom alla poängen är statusgrundande.
 
Toppen