Senaste nytt

Äntligen dags för CRJ-900 inrikes

jsn

Medlem
Har CRJ-900 gått hos Blue1? Nu var det några år sedan jag flög Blue1 men då hade de bara B717...
 

jsn

Medlem
Nej, men du har uppenbarligen missat att Blue1 köptes av irländska CityJet som ska flyga nya CRJ-900 för SAS från mars/april 2016. Sannolikt med en hel del av den personal från Blue1 man tagit över.
OK, nu när du nämner det så ringer det en mycket vag klocka någonstans långt bak i huvudet, men det hade jag förträngt :confused:
 

bnr

Medlem
Ser att min bokning ändrats från CityJet till Air Nostrum. Vem har testat Air Nostrum under tiden de kört för SAS?
Flög DUS-CPH med dem för någon månad sen, satt bara i Go men @Gustav Jonsson satt i Plus, han kanske kan berätta hur det fungerade.
I Go var flygningen högst ordinär, finns inte så mycket som kan hända.
 

Agö

Medlem
Flög DUS-CPH med dem för någon månad sen, satt bara i Go men @Gustav Jonsson satt i Plus, han kanske kan berätta hur det fungerade.
I Go var flygningen högst ordinär, finns inte så mycket som kan hända.
Jag utgår ifrån att service m.m. är på samma låga nivå. Tänkte mer på flygplanets kvalitet (ålder, säten, osv.). Något du reflekterade över?
 

bnr

Medlem
Jag utgår ifrån att service m.m. är på samma låga nivå. Tänkte mer på flygplanets kvalitet (ålder, säten, osv.). Något du reflekterade över?
Kändes aningen mer sliten än SKs egna CRJ900 gjort när jag flugit med dem, märks att det är en spansk kärra på något sätt.
De körde gardin mellan Go och Plus, det är ungefär det som jag lagt på minnet.
 
Toppen