Senaste nytt

Qantas - uppgradering med poäng

flybob

Medlem
Söndag efter semestern och dags attta sig till flygplatsen för resa mot Perth. Inleder året med att lämna AA för QF då jag får svårt att ta 4 flighter på AA metall. Det innebär flighter utan status. Jag upptäckte hur mycket jag uppskattar status när jag skulle checka in och välja plats och allt som var ledigt var mittsäten långt bak i planet. Inte så man vill börja året. Jag gick till loungen och kom in med min AA-status. Frågade utan större förhoppningar om det fanns någon möjlighet att uppgradera för poäng (har lyckats samla nästan 100k) och fick till svar att 'Visst, men det kostar 20k poäng. Har du det?'

Pang, plats 3K och 4h i business istället för 50K och 4h i ekonomi.
Så vill man börja året och värdet tycker jag inte alls är tokigt, eller (spelade ingen roll idag. Hade betalat 50k)?
 

Dr. Miles

Expert
Jag kommer ihåg att Martin uppgraderade också Qantas inrikesflyg med Qantas Frequent Flyer poäng.

Flyga Qantas mellan Sydney och Melbourne | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Man kan boka en bonusresa mellan Dubai-Stockholm/Köpenhamn v.v. med Emirates för 50.000 Qantas poäng i Business class, 75.000 poäng i Business class per enkelresa och I 2013 kostade skatten endast ca 200 SEK då Emirates inte debiterade något bränsletillägg den tiden.

Gott om awardplatser på Emirates flygningar (upp till 7 Business awards per flight) | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 
Toppen