Senaste nytt

Good Morning, Vietnam !

Anfield

Medlem
Hej på er grymma BC forum deltagare !

Funderar på att besöka Vietnam !

Kan typ inget om landet ! Vad och var ska man resa ? Vilken stad sak man dra till ? Och med vilket bolag sa man flyga med ?
Är som säkert bekant för några här EBG så att resa med SAS vänner vore bäst !!

Nå vad säger ni ?

Är Vietnam väl värt ett besök ? vill bara tillägga att jag är mer en storstads kille än en ligga på stranden och visa bag inbox typen !

Allt av intresse vore kul att få reda på !
 

David

Medlem
Var i Vietnam för fem år sedan. Flög in till Hanoi, hem från Saigon och däremellan båt, tåg, taxi och buss. Allt var oplanerat förutom första två nätterna i Hanoi.

Halong bay, Hue, Da nang, Hoi'an, Nha Trang besöktes på vägen.

Fantastiskt trevlig semester, mycket trevliga människor och omgivningar.

Tyckte inte Hanoi var en speciellt rolig stad men Saigon var det bra drag i. :)

@pep har nog mer tips.
 
Bra tråd. Jag plus familj funderar på samma sak istället för USA i december. Skall finnas bra och billiga boende vid stranden. @pep skall ha mer info.

För övrigt borde väl tråden ligga under resmål?
 

Jonas C

Medlem
Funderar också på att spendera sex dagar i Vietnam i Sommar. Bra priser från Singapore till Saigon med Singapore Airlines. Är sex nätter lagom eller för länge?
 

Erik M

Medlem
Jag semestrade i Vietnam för drygt två månader sedan. Det var min första tripp dit.

Vi var mest i Saigon men också några dagar en bit norrut på kusten. Saigon var toppen tyckte jag! Väldigt hetsigt, så det var skönt att ha ett (uppgraderat) rum på en våning högt upp på Pullman att dra sig tillbaka till.

Gillar man streetfood och liknande finns det massor av jättebra tips online, se exvis Mark Wiens. Gillar man öl ska man leta rätt på Pasteur street Brewery. Fine dining var det lite sämre med.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    79,4 KB · Visningar: 461

Per N

Medlem
Vi har precis lämnat Saigon för Bangkok. Det har blivit ett antal resor till Saigon dom senaste åren och det blir bara bättre och bättre för varje besök. För oss är maten väldigt viktig och den vietnamsiska maten i Saigon är mycket bra då matkulturen i södra delen är bättre än i norr. För oss har Saigon blivit en storstad lika Bangkok dit man kommer att återvända regelbundet.
 

VictorB

Medlem
Sitter just nu på Noi Bai International Airport Terminal 1 och väntar på VN165 ner till Da Nang. Har spenderat fyra dagar i Hanoi och sedan varit ute på en 2 dagars tur till Halong Bay gillar Vietnam skarpt. Hanoi är annorlunda jämfört med andra asiatiska städer jag besökt med sin låga bebyggelse och trånga gator i Old Quarters samt väldigt lätt att gå till de flesta sevärdheter när man väl vant sig vid trafiken. Gillar man även att fika billigt så är det helt rätt ställe att spendera några dagar med att dricka öl på gatan och bara kolla på allt folk som vandrar förbi.
 

pep

Medlem
Rejs med TK på deres jomfruflyvning til Hanoi den 26 juni. Besøg Hanoi og bo i old town (French Quarter). Gå ture omkring Hoan Kiem Lake og se den gamle (over 200 år?) skildpadde på morgenfouragering i søen. Tag til Hue og mærk historiens sus. Bo på Morin Saigon fra 1901 (4 star). Tag toget derfra til Danang, lej der en motorcykel og mærk storbylivet og de brede boulevarder i et nyt Singapore. Tag derfra en tur til Dalat og se blomsterkulturen og caphè-livet. Tilbage hjem over Saigon....
 
Toppen