Senaste nytt

Hur boka barn i olika sällskap?

The Sage

Medlem
Mina barn, en ettåring och en treåring, ska till sommaren transporteras till norrland per flyg i mina föräldrars sällskap, jag själv åker upp och hämtar ner dem en dryg vecka senare. Hur boka? Ska de ha en egen t o r? Tänker i första hand SAS, men päronen flyger även gärna Malmö Aviation för att hamna på bromma.
 

Robin_L

Medlem
Det är inte fråga om UM eftersom barnen i detta fall inte reser ensamma.

Jag skulle göra två separata bokningar:
  • Dina barn + dina föräldrar på vägen upp i en bokning
  • Dina barn + dig på vägen ner i en annan bokning
 

thh

Medlem
Det är inte fråga om UM eftersom barnen i detta fall inte reser ensamma.

Jag skulle göra två separata bokningar:
  • Dina barn + dina föräldrar på vägen upp i en bokning
  • Dina barn + dig på vägen ner i en annan bokning

SAS prissätter resor inom Europa som enkelresor, så det kommer kosta lika mycket (om något bli billigare eftersom de bokar i samma klass oavsett) att boka separata resor.
 

Rebel

Medlem
Är du säker ??
Jag ser att de annonserar på det sätter men, Jag boka just till milano med familjen ich det var billigare att boka ToR än enkla biljetter.
Det blev ca 500 sek dyrare att boka enkel biljetter
 

Dr. Miles

Expert
Är du säker ??
Jag ser att de annonserar på det sätter men, Jag boka just till milano med familjen ich det var billigare att boka ToR än enkla biljetter.
Det blev ca 500 sek dyrare att boka enkel biljetter
Det är för att ena riktning är svenskt pris, andra riktning är italienskt pris.
Ibland blir det billigare, ibland blir det dyrare.
 

Rebel

Medlem
Det är för att ena riktning är svenskt pris, andra riktning är italienskt pris.
Ibland blir det billigare, ibland blir det dyrare.
Ok då vet jag varför. Men lite snurit att säga att man säljen enkel biljetter om det skilljet i pris mot ToR. Men kan ju köpa enkel hos alla bolag även om det ibland kan bli dyrt
 

Dr. Miles

Expert
Inlägg från: Frågor om att boka SAS award resa | Sida 17 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag postar svaret här så att det inte blir off topic i andra tråden.
Tack för ditt förtydligande kring hur du brukar boka. :)

Att det tillkommer skatter för awardbokningar är jag fullt medveten om och det räknar jag med. Vad tjejen pratade om var att det var någon tilläggskostnad (?) uppfattade tyvärr inte vad den hette för att jag skulle boka en poängbiljett till dottern i Plus som då skulle vara ensamresande fast vi är med på samma flight och denna kostnad var €40 per väg. Har inte lyckats hitta någon information kring detta och vet inte riktigt vad hon pratade om.
40 EUR per riktning gäller för inrikesflyg. Om det är utrikesflyg, ska det kosta 50 EUR per riktning.
SAS skrev:
Unaccompanied minor service costs €40 for domestic flights and €50 for international flights per direction. Additional fees may apply when traveling from another country to Scandinavia or if you are traveling with one of our partners on a codeshare.

Ja, jag har förstått att det är så, men hittade ingen information på Sas.se när jag sökte kring detta.
Här kan du hitta infon om unaccompanied minors på SAS flygningar.

Unaccompanied minors - SAS
https://www.flysas.com/upload/STONY/umn/HandlingAdviceForUnaccompaniedMinor.pdf
 

Maja

Medlem
Inlägg från: Frågor om att boka SAS award resa | Sida 17 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag postar svaret här så att det inte blir off topic i andra tråden.

40 EUR per riktning gäller för inrikesflyg. Om det är utrikesflyg, ska det kosta 50 EUR per riktning.


Här kan du hitta infon om unaccompanied minors på SAS flygningar.

Unaccompanied minors - SAS
https://www.flysas.com/upload/STONY/umn/HandlingAdviceForUnaccompaniedMinor.pdf
Tack för informationen! Allt, utom prissättningen fanns med på SAS.se Märkligt att inte prisinformationen fanns med där, men nu finns allt samlat här. :)
 

palmen

Moderator
Tack för informationen! Allt, utom prissättningen fanns med på SAS.se Märkligt att inte prisinformationen fanns med där, men nu finns allt samlat här. :)
Högst logiskt tycker jag att infon inte finns på sas sida, det verkar ju vara så de arbetar med det mesta på sidan, allt ska vara halvdant ;-)

Tänk om det kommer en dag då sidan faktiskt blir någorlunda användbar.
 
Toppen