Senaste nytt

Nytt IFE/WiFi på gång - SAS?

niklaswik

Medlem
Jag är med i en "frågepanel" där jag får mail med undersökningar nån gång i veckan, och idag var det en stor undersökning om IFE med främsta fokus på internetuppkoppling ombord. Det stod att det här var tjänster som kommer finnas ombord inom ett år, men frågorna gällde främst hur de ska utforma sitt erbjudande när det gäller vad som ingår, vad det ska kosta och hur man ska betala.

Det låter väl som något som skulle kunna ha med SAS nya 330s att göra? Och kanske även nåt som kan installeras även i övriga flottan över tid.

Det som utlovades var anslutning i "samma hastighet som hemma" (beror så klart på var man bor osv men 10 Mbit/s måste man ju kunna räkna med i så fall). Sen fick man säga vilket man skulle välja när det gäller olika kombinationer av tillgång (fullt internet, begränsat (ingen videostreaming eller IP-telefoni), internet + IFE, osv) priser (allt från 0+annonser till €15) och betalningssätt (kontant på flygplats/flygplan, paypal osv, bonuspoäng, m.m.)

Jag har svårt att tro något annat än att det är SAS det gäller, men kanske Norwegian funderar på att förnya sig också.. Dock har ju redan de ett fungerande (?) WiFi-erbjudande till skillnad från SAS.
 
Lägger kanske detta under fel rubrik då jag vet att det är på gång

SAS hemsida skriver här att alla har tillgång till VOD som en del av IFE. Det finns väl knappast i den gamla kabinen? Där är det väl bara kanaler gällande både film och musik? Jag hittade heller inte särskilt många filmer igår PEK-CPH. Att jag reagerade över detta beror på att med Wifi var de tydliga med att det bara var på den kabinen men inte med VOD, har jag fel eller har jag och SAS olika syn på vad VOD är?
 

fcx

Medlem
Lägger kanske detta under fel rubrik då jag vet att det är på gång

SAS hemsida skriver här att alla har tillgång till VOD som en del av IFE. Det finns väl knappast i den gamla kabinen? Där är det väl bara kanaler gällande både film och musik? Jag hittade heller inte särskilt många filmer igår PEK-CPH. Att jag reagerade över detta beror på att med Wifi var de tydliga med att det bara var på den kabinen men inte med VOD, har jag fel eller har jag och SAS olika syn på vad VOD är?

Ser inte vad som skulle vara fel. Tycker att det framkommer tydligt att det bara gäller i nya kabinen.

Koppla av med film eller musik under resan. På flygningar till Asien och USA erbjuder vi filmer, musik och spel på personliga videoskärmar. Vi utrustar just nu vår flotta med ett nytt, bättre underhållningssystem. Det betyder mer innehåll, inklusive:
  • över 200 timmar med de populäraste filmerna från Hollywood och TV-serier
  • video on demand för alla passagerare
  • eluttag i alla säten med extra möjligheter till USB-laddning
 
Toppen