Senaste nytt

Duschar stängda i Peking

Efter en tupplur i ett av sovbåsen, som för övrigt inte är allt för fantastiska, på Air Chinas BusinessClass Lounge i den internationella terminalen Pekings flygplats var jag sugen på en dusch. Gick som vanligt och pratade med personalen i disken, vilket jag även gjorde när jag ville duscha på utresan. Efter en relativt kort konversation på "chinglish" fick jag reda på att jag inte fick använda dem. När jag undrade varför var det enda svaret, "-Broken" och de hänvisade mig till de offentliga duscharna en trappa ner.

Jag gick då för att spana in de inte alltför fräscha duscharna som alla kan använda. jag passade även på att under den rundturen gå förbi Air China förstaklass lounge. Där förklarade jag läget att jag behövde duscha och att duscharna inte gick att använda i deras C lounge. Här blev jag till en början faktist nästintill chockad då det inte blev ett "First Class only" svar utan att de faktist verkade relativt hjälpsamma till skillnad från deras kollegor i den andra loungen. Men... även dessa duschar var trasiga. Konstigt att ett helt flygbolag får slut på fungerande duschar på deras hemmabas.

Gick tillbaka till C loungen och bad dem att fixa handukar, även detta var svårt men efter en kvart kunde jag gå och ta min dusch utan varken schampoo eller tvål.

Då jag gått in på status och inte C biljett var jag mest besviken och förundrad. Annars hade jag precis som en annan kille blivit lite små sur då jag kanske betalt extra pengar för att åka C och få tillgång till dusch.

Okej det var klagomålen från min sida, nu till frågan
-Står det officiellt någonstans vilka faciliter som finns på loungerna?
Har bara hitta typ loungebuddy.
Är det någon idé att framföra sitt missnöje till flygbolaget? Till CA eller SK isf?
 

Kricka

Medlem
Om duscharna inte fungerar så slipper man ju städa och plocka med handdukar etc...
Vill man att duscharna skall vara igång så skulle man nog kunna ordna det på ett par
timmar ?

Låter annars lite som gamla Sovjetunionen där restauranger ofta höll stängt för att slippa
en massa gäster som skulle ha mat, skapade massor av disk osv. Det var enklare att sälja
råvarorna på svarta börsen och tjäna en slant.
 

jumbooze

Medlem
När jag bodde i Kina så var det inte ovanligt att varmvattnet "gick sönder" och man fick duscha kallt, vi såg ofta personal smyga upp på morgonen så vår misstanke var att de hade sparkrav och minskade värmekostnaderna...
 

pep

Medlem
Jeg kommer der om 2 uger og skal være der 8 timer - så skal jeg tage pulsen igen. PS. Jeg har ofte taget bad uden håndklæde, da man ikke altid kan regne med at de udleveres. Mht. sæbe har jeg altid med i mit emergency kit.
 
Toppen