Senaste nytt

Biljett för Köpenhamn-Colombo, förslag?

Dubbel C

Medlem
Gammal tråd, men jag letar just efter resa till Colombo. Var övertygad att BA flög dit men det gör de tydligen inte. Hur var Sri Lankan Airlines?

©
 

Palazzi

Medlem
I ekonomiklass är Qatar Airways via Doha billigast (de har dock fått tveksamma omdömen här på sidan i Ekonomi). Skulle nog rekommendera Emirates i ekonomi ca 6.500-7.000dkr T/R. Om du vill åka business skulle du kunna testa Gulf Air (Bahrains flygbolag); de har business CPH-CMB för 12.500dkr T/R.

OBS! Danska kronor
 
Last edited:

riche

Medlem
Jag var i Sri Lanka för ett par månader sedan. Flög med emirates från cph för runt 4500DKK. Billigt med andra ord, fick erbjudande via mail att uppgradera till C på resan mellan dxb och cmb, gjorde det för att prova och för att få tillgång till lounge i dxb.

Gå in på emirates.dk så får du fina priser till Sri Lanka, såg att det finns för dina datum för runt 5000DKK. Ska jag tipsa om något ställe så säger jag Hikkaduwa, riktigt skön avslappnad stämning, stora vågor om man gillar surf/bodyboard. Men se till att bo på södra delen av det, där är stranden som bäst!
 
Flög ARN-DOH-CMB tor i januari i QR ekonomi och hade inget att invända på varken service eller komfort. Enda nackdelen är stoppet i DOH som oftast blir dåligt med tanke på sammanhängande sömn.

Och instämmer med riche om Hikkaduwa - väldigt trevligt!
 
Funderar på vad det mest prisvärda sättet att ta sig till och från CMB under de kommande månaderna är nu. Hittar flyg med QR från ARN och/eller CPH för runt 7000 SEK som billigast, men närmare 8000 för vettiga anslutningar utan lång layover i DOH. Samtidigt som jag inte har nåt emot QR skulle det ju inte göra nåt om det gick att undvika att passera gamla DOH som ekonomipassagerare. Några idéer? Ska dessutom vara en biljett ok för företaget, så poängköp blir nog svårt.
 
Toppen