Senaste nytt

Förslag hotell LAS Palmas

Jag har bott på AC By Marriott som ligger nära Santa Catalina Parken och Playa De Las Canteras. Inget hotell om du gillar hårda sängar dock.
Helt OK frukostbuffé med både varma och kalla alternativ. Alla rum har balkong (inte barnanpassade). Pool på taket och underbar utsikt över Las Palmas.
Verkar också som att transfer till/från flygplatsen ingår under vissa tiden. Se länken nedan.

Hotels in Las Palmas de Gran Canaria | AC Hotel Gran Canaria

Även om Las Palmas är en underbar stad med både strand och cityliv så är det generellt sätt svalare där än nere på sydkusten. Om ni är ute efter sol och bad och reser innan maj så kan det upplevas svalare med kanske runt 16-19 grader i medeltemperatur.
Som ett trevligt alternativ till Las Palmas kan jag rekommendera Puerto Mogán som ligger på sydkusen. Barnvänligt med bilfria vägar och med dess gynsamma läge gör att det är varmare än på övriga delar utav ön samt mer solsäkert. Med hyrbil och 1 timme senare än ni inne i Las Palmas.
 
Kan nog bara instämma med Mattias ovan om temperatur m.m. Vi brukar hålla till i Arguineguín där vi har tillgång till lägenhet.
Tvärs över bukten ligger Radisson Blu Resort, har inte bott där själv men några gäster till oss har bott där senaste åren (efter nyöppningen) och rekommenderar det varmt. Taxi från flygplatsen brukar kosta runt 50 EUR men många hotell på sydsidan har kostnadsfri transfer om man vill dela buss.
 

Whiskey

Medlem
Kanske OT men vad tycker ni mer erfarna kanariefarare är rimligt avseende resa? Har bokat SAS Plus för 15 k för två vuxna och två barn (varav en inf). Tänker att 5 h flygresa är värt det.
 

Dr. Miles

Expert
Kanske OT men vad tycker ni mer erfarna kanariefarare är rimligt avseende resa? Har bokat SAS Plus för 15 k för två vuxna och två barn (varav en inf). Tänker att 5 h flygresa är värt det.
För oss var det värt. Speciellt när jag bokade resan i flera månader i förväg, visste jag att jag kunde avboka resan närsomhelst.
 
Väcker en gammal tråd... Vi är nog många som kommer att åka till Kanarieöarna i vinter, när UD troligen avråder från länder utanför EU. Själv bokade jag till LPA med SAS på F&F-vipkampanjen nu.

Varken Hilton eller Accor, som jag brukar frekventera, har hotell på öarna. Så vad rekommenderas för oss reguljärflygare? Airbnb? Det går ju ganska lätt att byta ö med Binter, så behöver inte bara vara på Gran Canaria.
 

Alf

Medlem
Väcker en gammal tråd... Vi är nog många som kommer att åka till Kanarieöarna i vinter, när UD troligen avråder från länder utanför EU. Själv bokade jag till LPA med SAS på F&F-vipkampanjen nu.

Varken Hilton eller Accor, som jag brukar frekventera, har hotell på öarna. Så vad rekommenderas för oss reguljärflygare? Airbnb? Det går ju ganska lätt att byta ö med Binter, så behöver inte bara vara på Gran Canaria.

Va, SAS från ARN och inte KLM från LPI??
 
Toppen