Senaste nytt

Vilket lojalitetsprogram?

Fredrik92

Medlem
Jag ska resa till Sydney med Cathay Pacific i mars, i Business class. Har aldrig rest med dem förut och är således ej med i deras lojalitetsprogram. Det enda inom One World jag är med i är Finnairs program, där jag dock inte har någon enorm mängd poäng för närvarande.

Frågan är, vilket lojalitetsprogram inom One World borde jag (gå med i och) registrera på denna flygresa? Vilket ger "mest"?

Från Sydney ska jag senare över till San Francisco, men då är det United och Star Alliance. Där tänkte jag försöka mig på uppgradering med intjänade eurobonuspoäng, så får vi be och hoppas att det lyckas.
 

nota bene

Medlem
Vad vill du uppnå?

Vilken routing åker du? (Via LHR eller DOH)

Om du är bokad via DOH ger det 140+140+140 TP per väg och ger dig således BA Silver (sapphire) på resan. Även via LHR kommer du att nå silver (40+140+140). Så om det är status du är ute efter är nog BA bäst. Krediterar du AsiaMiles skulle du i alla fall nå silver där (ruby).

Om det istället är värde för poängen du är ute efter kan det vara värt att krediterar till annat program. Tex om du åker en del Finnair och vill ha de ca 25-30000 poängen för att uppgradera några Europaresor.
 

David

Medlem
Om du är bokad via DOH ger det 140+140+140 TP per väg och ger dig således BA Silver (sapphire) på resan. Även via LHR kommer du att nå silver (40+140+140). Så om det är status du är ute efter är nog BA bäst.
Värt att tillägga är att det krävs 4 legs med BA för att statusuppgraderingen till Silver på BAEC skall slå, oavsett influgna antal TP.
 

nota bene

Medlem
Värt att tillägga är att det krävs 4 legs med BA för att statusuppgraderingen till Silver på BAEC skall slå, oavsett influgna antal TP.
Glömde naturligtvis den detaljen. Men om flyget sker via LHR löser det iaf 2 legs så förutsatt att OP tar en t/r till London under året löser det saken.
 

Morgan

Medlem
Iberia plus kan vara alternativ till British Airways. Du får Avios som kan konverteras till BA, men kan få status utan att flyga med BA/Iberia
 

Storsteffe

Medlem
Vad vill du uppnå?

Vilken routing åker du? (Via LHR eller DOH)

Om du är bokad via DOH ger det 140+140+140 TP per väg och ger dig således BA Silver (sapphire) på resan. Även via LHR kommer du att nå silver (40+140+140). Så om det är status du är ute efter är nog BA bäst. Krediterar du AsiaMiles skulle du i alla fall nå silver där (ruby).

Är det inte 600 för silver numer?
 
Toppen