Senaste nytt

Problem på Oslo Gardermoen den här morgonen

agehall

Medlem
Min flight SK849 blev just inställd och jag blev ombokad till 847 som skulle ha gått för 10 minuter sedan. Den är dock försenad 1:20 och kommer nu att bli smockfull. :(

Tydligen har det varit dimma på OSL igen och flera flighter kom inte iväg imorse och om jag förstod det hela rätt blev det även några divertions till andra ställen, så nu saknas det flygplan på ARN och HEL.
 

Randy Marsh

Medlem
Det är ju inte för inte som Gardermoen av många norrmän kallas "tåkemoen" (tåke = dimma). Har själv blivit försenad många, många gånger på grund av dimma på Gardermoen. Julen 2007 (tror jag det var) blev jag omdirigerad till buss till Stockholm.

Att Oslos flygplats ligger där den ligger har vi, i varje fall delvis, en riktigt ful korruptionshärva att tacka. En härva som till och med innehåller konspirationsteorier om ett politiskt mord:

Wiborg-saken - Wikipedia

Som sig bör så ska man självklart ta konspirationsteorier med en stor nypa salt, men att det inte var helt rent spel bakom valet av Gardermoen råder det inget tvivel om.
 
Last edited:
Nja, det var inte dimma utan snöfall som gjorde att Gardemoen hölls stängd. Det sade de ialla fall när vi landade 1timme sena imorse!
 

fly4fun

Medlem
Undrar om inte ARN T2 hade större problem morse. Över 1h kö till security, 2 av 5 bågar aktiva, personalen stressad så jag trodde dom skulle sk*ta på sig ( klagade högljutt och öppet över ledningen dessutom ). Pinsamt swedavia och arlanda. Var tar alla pengar vägen?
 

Perra

Medlem
Blev en timma sen till OSL imorse, pga snöfall. Några av Norwegians flighter blev omdirigerade till Rygge
 

agehall

Medlem
Ja, piloten på min flight sa också att snö var anledningen till problemen, och det var mycket riktigt en massa snö på OSL imorse. Måste ha varit riktigt lokalt snöfall.

Jag kom med flighten som gick 0940, vilka kom ni med?
 

Perra

Medlem
Ja, piloten på min flight sa också att snö var anledningen till problemen, och det var mycket riktigt en massa snö på OSL imorse. Måste ha varit riktigt lokalt snöfall.

Jag kom med flighten som gick 0940, vilka kom ni med?

Mmm, det räckte med att åka ngn kilometer så var det barmark

Kom med flighten som skulle gått 0730 från ARN
 
Toppen