Senaste nytt

Söker biljetter från USA(Detroitområdet) till Göteborg

Bergling

Medlem
Till sommaren har vi ett par amerikanska vänner som tänkt hälsa på, och jag tänkte försöka hjälpa de att hitta så bra/billiga biljetter som möjligt. De bor en bit utanför Detroit så det är ju den naturliga avreseorten, men de är lite flexibla så jag kan ju tänka mig att de kan flyga från Chicago eller t ex Toronto också.

Planen är att de åker runt 10:e juni och hem igen ca 14 dagar senare, men datumen är inte huggna i sten. De vill gärna uppleva en svensk midsommar.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Detroit (primärt), men Chicago eller Toronto går också
  2. Var är din destination? Göteborg
  3. När vill/behöver du resa ut? 2015-06-10 +/- någon dag
  4. När vill/behöver du komma hem? Lämna Göteborg senast 25-juni (ev 26:e)
  5. Hur länge vill du vara borta? ca 14 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna, 3 barn (11,8 och 6 år)
  7. I vilken kabinklass? Economy
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? De föredrar Delta normalt, men spelar ingen roll nu
  9. Vad är din budget? (per person) Vet inte riktigt, men skulle tro max 7000 per person
  10. Vad är det viktigaste för dig? Priset
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen?

Jag har m h a ITA Matrix hittat flyg Toronto-Göteborg t/r (11/6-24/6) med Icelandair för drygt $2800, men har inte koll på när det kan komma eventuella reor framöver där man eventuellt kan få ännu bättre priser, så det tar jag tacksamt emot info om.
 

Dr. Miles

Expert
Ett tips.
Många billiga Economy class biljetter från USA har begränsning av veckodag. Dessa priser gäller för t ex avgång på måndag-torsdag.

Om de kan förkorta vistelsen i Göteborg några dagar finns det pris från Detroit för ca 3.730 USD för alla 5 personer tillsammans.
Screenshot20160107_04.png
 
Toppen