Senaste nytt

Har SAS börjat med Married segments?

olo

Medlem
Jag har tittat på en resa till Ronneby, GOT-ARN-RNB.

Ett alternativ är att ta tidiga kvällflyget ner: GOT-SK162-ARN-SK1127-RNB - om jag söker på det erbjuds jag bokningsklass S.
Om jag däremot söker på segment för segment finns A-klass tillgängligt på båda flighterna.

Jag tänkte att det är säkert bara SAS IT strul, så ringde och försökte per telefon. Personen jag pratade med bekräftade att det fanns A-klass på båda flighter. Om den ena flighten valdes försvann dock tillgängligheten i A-klass på den andra flighten, och vice versa.

Har SAS börjat med Married segments?
Eller är det något annat som strular?

Jag får upp flighterna via United, till den fare som gäller för genomgående A-klass. Oklart om de lyckas biljetter dock.
 

fcx

Medlem
Ta tåget istället :D

Skämt åsido, skulle det vara married segments så borde väl inte United heller kunna få upp resan? Så, boka hos dem.
 

olo

Medlem
skulle det vara married segments så borde väl inte United heller kunna få upp resan? Så, boka hos dem.
Det är min fundering med, att det vore konstigt om de får upp den då. Men det kan väl också vara inventory som släpar hos United? Det har ju hänt förr.
 

jerixon

Medlem
Har flera ggr pratat med SAS nu och de har haft tillgång på biljetter men de har ej kunnat bokas tillsammans.
Biljetterna syns på SAS hemsida och man söker segmenten var för sig, men som kombinerad resa
Både från Linköping/STHLM till Washington och även hem från NYC.
Något är lurt varje fall :)
 

Dr. Miles

Expert
Det är min fundering med, att det vore konstigt om de får upp den då. Men det kan väl också vara inventory som släpar hos United? Det har ju hänt förr.
Vissa onlineresebyråer (t ex Orbitz eller Priceline) får upp priser på flygbolaget som kör Married segments trots att andra resebyråer eller flygbolaget inte kan prissätta korrekt.

Bl a SWISS, Cathay Pacific, Qatar Airways bokning gick det att boka på dessa onlineresebyråer. Varför det fungerar endast hos dem vet jag dock inte.
 
Toppen