Senaste nytt

LIVE: Inställd flight från Oslo till New York med SAS

Brandten

Medlem
Ny tid 1115 på SK907 annonserade kapten precis på PA pga fel med AC. Dock bara 7h 40min flygtid så hoppas vi hinner connecting UA1605. Byta Terminal och hämta bagage på 2h känns ändå lite tight men genomgående biljett så det löser sig.

Edit: Ny tid 1125
Edit2: ny tid 1140
Edit3: Ny tid 1210
Edit4: Tar ytterligare 30min att komma åt felet + byte av en trasig valve.

Bra information på högtalarna hela tiden och fika fylls på när vi vill (får be om det). Nu kom kaffe också. De har redan påbörjat ombokning av vårat UA1605 EWR-LAS flyg. Så kanske man slipper 6h UA B737 iallafall. :)
 
Last edited:

Brandten

Medlem
Det är nu jag börjar ångra att jag inte läst på mer om förseningar, kompensation, ombokning, krav etc. Kommer troligtvis tacka och ta emot vad som helst när vi landar men om jag spelar lite sur kanske de beklagar och erbjuder en upgrade till premium economy eller liknande. Har ju iof 8h i luften att kolla igenom forumet så... :)
 

Brandten

Medlem
Har börjat! Vi blir bogserade till nytt stand nu och ny avgångstid tidigast om 60 min meddelade man. Tyvärr går ju nästa UA flight till LAS redan 2h efter vår ordinarie så ser ut att bli en 6h B737 flight ändå.
 

Brandten

Medlem
Nytt besked nu. Minst ytterligare 30 min. Misstänker ca 3.5h försening och frågan är ju om/när personalen måste bytas ut? Trots allt en 8h 25min scheduled flight (även om vädret tillåter att vi flög på 7h 40min tydligen).

Jag luktar kompensationsvouchers :)
 

palmen

Moderator
Det är nu jag börjar ångra att jag inte läst på mer om förseningar, kompensation, ombokning, krav etc. Kommer troligtvis tacka och ta emot vad som helst när vi landar men om jag spelar lite sur kanske de beklagar och erbjuder en upgrade till premium economy eller liknande. Har ju iof 8h i luften att kolla igenom forumet så... :)
Vart skulle du få uppgradering till premium economy menar du? På flighten EWR-LAS med United? Deras "premium economy" är dock inget annat än economy fast med några cm extra benutrymme som dock kan vara väldigt skönt speciellt som ni har en rätt lång flygning framför er.
 

Brandten

Medlem
Vart skulle du få uppgradering till premium economy menar du? På flighten EWR-LAS med United? Deras "premium economy" är dock inget annat än economy fast med några cm extra benutrymme som dock kan vara väldigt skönt speciellt som ni har en rätt lång flygning framför er.
Ja precis den jag tänkte på. Hade jag varit själv så hade jag bett om alla möjliga reroutningar för att komma till LAS. Men FruBrandten är med och hon var inte lika exalterad som jag över det här, haha.
 

palmen

Moderator
Ja precis den jag tänkte på. Hade jag varit själv så hade jag bett om alla möjliga reroutningar för att komma till LAS. Men FruBrandten är med och hon var inte lika exalterad som jag över det här, haha.
Det borde inte vara några problem att få sitta i den kabinen om det inte är fullt på planet, min erfarenhet är att de i största möjliga mån dock kör med seatblock där på mittsätet. Osäker på om SAS kan placera er i den delen av economy-kabinen, kanske bara är United som har möjlighet att göra det.
 

agehall

Medlem
Glöm alla sådana dumheter som kompensation - det är inte värt tiden det kostar att bråka om det. Kör fullt ut på EU261/2004 mot SAS istället eftersom de kommer att vara de som gör att ni blir försenade till slutdestinationen.
 

Brandten

Medlem
SK907 blir cancelled. De har hittat en dator som gått sönder som tidigast kommer från Frankfurt om 4h. Vi blir bussade till terminal strax och ombokade. Föreslår dom hotell på OSL med SK907 imorgon så går jag i taket! Jag vill flyga någonstans idag, spelar ingen roll vart. :)
 
Toppen