Senaste nytt

Efterregistrera poäng för att maximera vid övergång från silver till guld?

Brandten

Medlem
Flög idag ARN-OSL vilket kommer ge 750 EB-poäng. Har just nu 44500 poäng totalt och börjar en liten resa till USA imorgon. Har mitt EBS nummer inlagt i bokningen.

Hade ju såklart varit trevligt med EBG status innan jag lyfter så man får de extra poängen som EBG för flygningen. Men misstänker att poängen för dagens flygning inte hinner in för att trigga EBG innan vi sticker.

Så, kan man ta bort eurobonus siffrorna från nuvarande bokning, flyga klart och efterregistrera poängen och hoppas SK IT på något vis har registrerat resan som EBG? Eller bara nöja sig med som det är och iallafall gotta sig med EBG på vägen hem nästa vecka? :)
 

Agö

Medlem
Så, kan man ta bort eurobonus siffrorna från nuvarande bokning, flyga klart och efterregistrera poängen och hoppas SK IT på något vis har registrerat resan som EBG? Eller bara nöja sig med som det är och iallafall gotta sig med EBG på vägen hem nästa vecka? :)
Ring eller maila Guldsupporten i efterhand. Du ska ha rätt till bonusen.
 

agehall

Medlem
Det kommer att lösa sig i efterhand. Möjligen måste du som @Agö säger kontakta supporten i efterhand, men du behöver inte hålla på och mekka med ditt EB-nummer i bokningen nu.
 

Brandten

Medlem
Stämmer som ni säger. Pratade med SAS personal på flygplatsen som såg att jag närmat mig EBG och sa att det bara är att kontakta Guldsupporten för att få poängen justerade för resan jag nu påbörjat.
 
Toppen