Senaste nytt

Uppgradera Emirates vid gate

Matsson

Medlem
Har economy bokat ARN-DXB-MLE i Februari. Har hållit hög profil hemma om onödan i att flyga dyrt 6-7 timmar dagflyg. Economy duger bra har Herr Matsson tydligt betonat Nu har jag ångrat mig såklart, då vi åkte F sist med Emirates och det var ju trevligt med hytt och bjällerklang. Kan man köpa upgrade vid gaten ? och vet någon vad det i så fall kostar ? Kan inte tänka mig att F är fullt från ARN.
 

Direktorn

Medlem
Fanns möjlighet till Businessupgrade enkel resa förra året. Såg inget om First. Businesserbjudandet var inte prisvärt då iallafall. Dyrare omräknat än om man bokat det från början.
 

Myggan

Medlem
Tror att emirates kör fastpris ekonomi->business och business->first vet dock inte priserna. Men det måste göras på incheck eller på flyget, eftersom gatepersonalen inte kan ta betalt/catering inte hinner ordnas (görs det i flyget är det heller inte catering, men då är det kabinpersonalen som får ta det beslutet om det går ändå)
 

Myggan

Medlem
Vanligt att folk frågar på gaten, men har aldrig jobbat med ett bolag som på ett lätt sätt kan ta betalt (på vissa kan man ta betalt över telefon, men man får inget kvitto) På gaten är det bara opup eller möjligtvis med poäng. Har för mig dock att jag sett SAS terminaler liggande på halterna ibland med pris för uppgradering inlagt.
 

Matsson

Medlem
Skänkte bort dom när jag var sur på Emirates. Fru och dotter har poäng kvar. Det vore just snyggt med hustru och dotter Matsson i hytt med caviar och champagne och jag själv i mjukisbyxor vid bakre toan med matsäck och egen kudde:)
 

Jonas C

Medlem
Skänkte bort dom när jag var sur på Emirates. Fru och dotter har poäng kvar. Det vore just snyggt med hustru och dotter Matsson i hytt med caviar och champagne och jag själv i mjukisbyxor vid bakre toan med matsäck och egen kudde:)
Med tanke på att Emirates ofta är överbokade från Stockholm så bör de nog kunna bjussa på den tredje uppgraderingen om frun och dotter använder sina poäng.
 
Toppen