Senaste nytt

Erfarenheter från Stopservice (erbjudande med American Express)

olo

Medlem
I AmEx-kortet (oavsett SAS/Platinum/Gold) så ingår tjänsten Stopservice. Är det någon som använder det? Är det bra? Vad är den samlade erfarenheten?

Se: StopService - spärrtjänsten som spärrar alla dina kort och värdehandlingar (för SAS-bandat kort)

Med StopService kan du registrera upp till åtta familjemedlemmars kort, värdehandlingar, mobiltelefoner och -abonnemang så länge ni är skrivna på samma adress. Förutom Spärrtjänsten ingår även en nyckelbricka, Nödbiljetter, Nödkontanter samt Meddelandeservice.
Önskar du ytterligare nyckelbrickor för 75 SEK/st som engångskostnad, beställer du dem när du har fått ditt välkomstpaket.
 

Valley

Medlem
En gång och aldrig mer.
Tänkte inte riktigt på konsekvenserna när jag la till konton och kort. En samtal och visst. Allt blir spärrat. Inte precis det jag önskade när det enbart var ett kort som var borta.
 

AtleFlyg

Medlem
En gång och aldrig mer.
Tänkte inte riktigt på konsekvenserna när jag la till konton och kort. En samtal och visst. Allt blir spärrat. Inte precis det jag önskade när det enbart var ett kort som var borta.

Väljer man inte vad man vill spärra? Det kan väl inte vara allt eller inget?
 

rvarttinen

Medlem
Har haft nytta av denna tjänst hos AMEX en gång då min plånbok blev stulen (på restaurang i Stockholm). De spärrade alla kort som var registrerade och siganlerade även Trafikverket att körkortet var stulet.... under samtalet så frågade agenten vilka kort som jag ville spärra; vi gick igenom listan och plockade de som jag visste med mig hade varit i plånboken. Efteråt, när nya kort började trilla in, så blev det till att uppdatera listan ... de har praktiska klistermärken med numret man ringer, passar att sätta lite vars stans (passet, på SL-kortet, kalender, etc.).
 
Jag har lite svårigheter att kunna logga in. Kommer till en inloggningsruta som jag fyller i, kommer då till en ny inloggningsruta som jag fyller i. Repetera sedan föregående mening i oändlighet...
 
Toppen