Senaste nytt

Malaysia Airlines - Tillfälliga begränsningar för incheckat bagage mellan Kuala Lumpur-Europa

RonnieK

Medlem
"Passengers who wish to check in their luggage will be able to do so, however their baggage will only arrive later."

Tror MH räknar med att många skippar incheckat bagage men vad skulle hända om alla väljer att checka in som vanligt - hur transporteras bagaget då?
 

Trox

Medlem
Låter som ett skämt. Det lär dock vara självreglerande. Om inte biljetterna är löjligt billiga så lär de flesta välja ett bolag där man kan ta med sitt bagage. Planen kommer att gå halvtomma, och utrymmet för bagage att öka.

Å andra sidan så klarar man sig oftast med handbagage, om man vet hur man ska packa.
 

JensE

Medlem
Tror det är någon excelkille som styr det "tekniska" konkursförvaltade bolaget just nu och druckit för mycket sprit.
Jag som tyckte SAS var helt galna med att snåla sig genom krisen men detta saknar motstycke.
 

agehall

Medlem
Tror MH räknar med att många skippar incheckat bagage men vad skulle hända om alla väljer att checka in som vanligt - hur transporteras bagaget då?

Jag tror de lagrar väskorna och skickar dem senare.

Låter som ett skämt. Det lär dock vara självreglerande. Om inte biljetterna är löjligt billiga så lär de flesta välja ett bolag där man kan ta med sitt bagage. Planen kommer att gå halvtomma, och utrymmet för bagage att öka.

Å andra sidan så klarar man sig oftast med handbagage, om man vet hur man ska packa.

Fast 7kg (ifall man är i ekonomi) är rätt tuft i många fall. Jag kan leva länge med endast handbagage, men inte ett som bara får väga 7kg.
 

Trox

Medlem
Jag tror de lagrar väskorna och skickar dem senare.



Fast 7kg (ifall man är i ekonomi) är rätt tuft i många fall. Jag kan leva länge med endast handbagage, men inte ett som bara får väga 7kg.

Det är sant. Jag råkade boka inrikesflyg i Costa Rica för semestern i december. Jag noterade efter bokning att tillåten vikt var 8 kg. Två veckor med endast 8 kg var lite tight.
 
Toppen