Senaste nytt

Bryssel - The Loft, men har ett non-Schengen flyg

Juraj

Medlem
Om man har ett non-Schengen flyg från Bryssel (ingen transfer utan resan startar där), kan man komma åt the Loft som ligger i Schengen delen? Det blir ju ingen passkontroll dit, men kanske någon boarding kort kontroll där man blir avvisad?
 

ARNBER

Medlem
Det går jättebra att använda The Loft givet att du resa vidare med ett *A bolag (borde vara Bryssels i din fall). Det tar ca 15 att gå till non Schengen delen och passkontrollen går spett snabbt
 

Juraj

Medlem
Tack! Jättebra, då kan jag komma till flygplatsen lite tidigare och testa the Loft, lär vara en av bättre lounger i Europa.
 

Axelzon

Medlem
Annars ligger där en Brussels Airlnes *A lounge i B-Terminalen (Non Schengen) också, ifall du vill slippa gå i en halvtimma alltså.
The Loft är en trevlig lounge, men det är ju inte något extra ordinärt. Dessutom ganska bullrig när det är mycket folk och flighter i omlopp.
 

Juraj

Medlem
Ja, jag vet om den andra loungen också, men jag gillar testa flera och jämföra dem, så det gör inget att man behöver gå emellan. Men tack för infon i alla fall :).

Förresten, brukar Europa non-Schengen flyg boarda på B- eller T-terminalen?
 

Axelzon

Medlem
Jag har dålig koll på vilka som avgår från T-terminalen, men ifall din flight är därifrån så är det ju givet med ett "The Loft" besök..
 

Agö

Medlem
Ja, jag vet om den andra loungen också, men jag gillar testa flera och jämföra dem, så det gör inget att man behöver gå emellan. Men tack för infon i alla fall :).

Förresten, brukar Europa non-Schengen flyg boarda på B- eller T-terminalen?
B.
T används primärt för SNs Afrikaflyg.

The Loft är inget speciellt. Dock bättre än loungen i B-piren.
 

Juraj

Medlem
Sitter nu i Brussels-loungen i B-delen, det gick inte att komma in i A-delen. Jag blev avvisad vid boardingkortkontrollen, både av maskinerna och personalen.
 
Toppen