Senaste nytt

Hur bokar jag resa med flera stopp

SG

Medlem
Hej på er!
Jag har rest hyffsat mycket både jobbresor och privat men i stort sett helt utan att haft riktig koll på "flygpoängsvärlden". Nu har jag tänkt ändra på det. Kör sedan en tid tillbaka SAS Eurobonus & AMEX EB och uppgraderat några ggr till business och fick precis EBS. Reggade mig precis på Emirates + bokade resa via dem.

Så en undran: Hur bokar man en resa där resplanen inte är samma t/r? (Exempelvis med Emirates från ARN - BKK och sen hem via HKG). ARN till BKK är enkel men sen då? Enkelresor? :confused:

Tar gärna emot tips. Läser mig igenom forumet nu för fullt.

Ligger denna tråd fel ber jag om ursäkt.
 

doc

Medlem
Så en undran: Hur bokar man en resa där resplanen inte är samma t/r? (Exempelvis med Emirates från ARN - BKK och sen hem via HKG). ARN till BKK är enkel men sen då? Enkelresor? :confused:
Om man vill åka till en destination och hem från en annan kan man boka en så kallad open-jaw-biljett. Det går att göra på de flesta flygbolags hemsidor. Ska du sedan ta dig mellan BKK och HKG får du boka detta som en separat resa, om inte det flygbolag som du bokat första resan råkar flyga även den sträckan. Om samma flygbolag flyger samtliga sträckor eller har code-share kan man tänka sig att boka en genomgående multi-city-biljett. Det är inte självklart vilket alternativ som blir billigast. Om du tänker stanna några dagar innan du åker hem från HKG är det inga problem med en enkelbiljett, med valfritt bolag.
 

henrik l

Medlem
Just i fallet med Emirates så flyger ju de mellan BKK-HGK. Borde gå att kolla på deras hemsida hur ett stop over i BKK påverkar priset om du har HKG som destination.
 

Dr. Miles

Expert
Du kan boka t ex på United.com med Multi city sökning.
Dela resan till två delar. Stockholm-Helsingfors och Helsingfors-Göteborg.

Screenshot20160104_06.png
 
Toppen