Senaste nytt

Mailadress till SAS?

JohanA

Medlem
Hej, vad har SAS för mailadress? Bokade en resa som jag avbokade inom 24 timmar men ändå inte fått avbokningsbekräftelse eller pengar tillbaka.
 

mha321

Medlem
Sas har bara mailsupport om du är guld eller Diamond (och isåfall hittar du den, tror jag, på den siten).

Tyvärr verkar det vara så med de första flygbolag :( jag förstår personligen inte varför men de har säkert någon anledning. Men prova tex chatten på hemsidan.
 
Prövat ringa deras nummer och prata med dom? Det är där man får ofta bra hjälp om du nu inte är Diamond/Guld och kan maila dem.
 

Corvette

Medlem
När jag varit riktigt pissed på SAS har jag använt alla möjliga fula tricks för att komma i kontakt med någon "riktig" person.
1. Har ringt växeln och frågat efter namnet på avdelningsansvarig för kundsupport och gissat mig till deras email adress. a.b@sas.se
2. Har använt ett namn ifrån ett gammalt support ärende

Sen får man skriva såklart att ifall det är fel person får dom skicka mailet vidare till rätt avdelning/person. Då brukar man komma till dom som kan något och har befogenheter.

Så med lite social engineering kan man komma förbi customercare@sas.se eller sascustomercare@sas.se
Riktigt fult men är man sur så finns det inga gränser i det röda skimret framför ögonen.
:)
 

JohanA

Medlem
Har inget bråttom men det är otroligt att ett stort bolag inte har någon kontaktperson. I alla andra branscher finns det en lokal säljare man kan tala med och som har mandat att ta enklare beslut.

Nu har jag avbokat resan per telefon (eftersom de inte kunde se att jag avbokat på internet inom 24 timmar) sedan får jag skapa ett claim via Customer Care för att försöka få resterande belopp återbetalt. Herregud SAS.
 

Dr. Miles

Expert
Har inget bråttom men det är otroligt att ett stort bolag inte har någon kontaktperson. I alla andra branscher finns det en lokal säljare man kan tala med och som har mandat att ta enklare beslut.

Nu har jag avbokat resan per telefon (eftersom de inte kunde se att jag avbokat på internet inom 24 timmar) sedan får jag skapa ett claim via Customer Care för att försöka få resterande belopp återbetalt. Herregud SAS.
I min tidigare kommunikation med SAS angående återbetalning, använde jag den här adressen: sas-aterbetalningar@sas.se
 

palmen

Moderator
Har inget bråttom men det är otroligt att ett stort bolag inte har någon kontaktperson. I alla andra branscher finns det en lokal säljare man kan tala med och som har mandat att ta enklare beslut.

Nu har jag avbokat resan per telefon (eftersom de inte kunde se att jag avbokat på internet inom 24 timmar) sedan får jag skapa ett claim via Customer Care för att försöka få resterande belopp återbetalt. Herregud SAS.
Håller inte med om att det finns kontaktpersoner i alla andra branscher. Där jag jobbar så får kunderna höra av sig till vår konsumentkontakt som hanterar alla kundärenden. Kan de inte lösa problemet eskalerar de detta internt till berörda personer. Kunderna kan dock inte direkt kontakta en produktansvarig eller liknande utan allt går via konsumentkontakt. Det är exakt samma som hos sas, alla ärenden ska gå via customer care.

Antingen kan du ringa, maila, använda formulär på hemsidan, skicka brev eller faxa för att få ett ärende registrerat. Ärenden hanteras sen i turordning.
 
Toppen