Senaste nytt

Business med Aer Lingus, någon som testat? Bonusresa

Hej,

Sökte businessaward hem från Los Angeles den 23 Maj och kom över en biljett LAX-DUB-FRA-GOT på uniteds hemsida. Någon som testat denna businessprodukt? Läste att dem skulle börja uppgradera produkten under 2015.

Ett annat frågetecken som slog mig var att Aer Lingus ej ingår i Star Alliance? Hur kommer det sig att den kommer upp på uniteds hemsida?
 

Attachments

  • Skärmavbild 2016-01-04 kl. 08.22.12.png
    Skärmavbild 2016-01-04 kl. 08.22.12.png
    322,3 KB · Visningar: 126

Dr. Miles

Expert
Ett annat frågetecken som slog mig var att Aer Lingus ej ingår i Star Alliance? Hur kommer det sig att den kommer upp på uniteds hemsida?
Ja, Aer Lingus (EI) är inte Star Alliance medlem. De är United MileagePlus partner.
Airline Partners and Global Alliances | United Airlines

Om du använder United MileagePlus miles kan du välja Aer Lingus flight. Men om du tänker att använda t ex SAS EuroBonus poäng, kan du inte välja Aer Lingus flight.


Därför skrev jag extra påminnelse i min guide.
[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

OBS 2:
Om ni använder annat bonusprograms miles/poäng än United Mileage Plus, är det viktigt att komma ihåg att du ska titta på endast Star Alliance flygbolags (operated) flygningar. Andra United Mileage Plus partners flygningar kan du ofta inte boka med andra bonusprograms poäng/miles.

Star Alliance medlemmar (vid 2015-07-06)
Kod:
Adria Airways JP
Aegean Airlines  A3
Air Canada AC
Air China CA
Air India AI
Air New Zealand NZ
ANA NH
Asiana Airlines OZ
Austrian OS
Avianca AV
Brussels Airlines SN
Copa Airlines CM
Croatia Airlines OU
EGYPTAIR MS
Ethiopian Airlines ET
EVA Air BR
LOT Polish Airlines LO
Lufthansa LH
Scandinavian Airlines SK
Shenzhen Airlines ZH
Singapore Airlines SQ
South African Airways SA
SWISS LX
TAP Portugal TP
THAI TG
Turkish Airlines TK
United UA
 
Toppen