Senaste nytt

Insättning av kontanter på något smidigt sätt?

Om man har Ica-Mastercard kan man enkelt sätta in pengar på sitt konto på närmsta Ica-butik och dessa har i regel mycket bättre öppettider än storbankerna. Nu tänker jag säga upp mitt Ica-Mastercard och kommer att behöva göra insättningar på något annat sätt. Har någon tips om hur jag gör det smidigast? Finns det fler butiker man kan göra insättningar hos? Hur funkar det att t ex göra insättningar via automater?
 

FFS

Medlem
Kolla på bankomat.se och kolla på kartan. Klicka i filtrera efter tjänst och välj insättning av sedlar. Jag har satt in på ett Visa-kort kopplar till ett konto.
Det finns vissa begränsningar i hur mycket du kan sätta in för att skydda mot penningtvätt

Edit: det var inga avgifter för mig
 

intuition

Medlem
Bumpar en gammal tråd, för min frågeställning är liknande.

Vilka bankkort fungerar med insättning i bankomat?

Jag har tidigare använt Forex som hade avtal med Länsförsäkringar bank om insättning utan avgift. Det är nu borttaget. Länsförsäkringars bankkort fungerar för insättning i bankomater, men deras bankkort kostar pengar (vilket deras kreditkort inte gör...)

Svea banks betalkort har inte insättningsfunktionen aktiverad.

Är det någon som har erfarenhet av något kort som kan sätta in kontanter i bankomat? Eller något annat sätt förutom bankkontor där det går smidigt att sätta in?
 

Big Birger

Medlem
Bumpar en gammal tråd, för min frågeställning är liknande.

Vilka bankkort fungerar med insättning i bankomat?

Jag har tidigare använt Forex som hade avtal med Länsförsäkringar bank om insättning utan avgift. Det är nu borttaget. Länsförsäkringars bankkort fungerar för insättning i bankomater, men deras bankkort kostar pengar (vilket deras kreditkort inte gör...)

Svea banks betalkort har inte insättningsfunktionen aktiverad.

Är det någon som har erfarenhet av något kort som kan sätta in kontanter i bankomat? Eller något annat sätt förutom bankkontor där det går smidigt att sätta in?
Det går att sätta in kontanter med SEBs vanliga bankomatkort i insättningsautomater. Men det finns en begränsning på hur mycket och hur ofta som jag inte har i huvudet. Har svagt minne av 20 000 kr/månaden eller så.
 
Det brukar funka med storbankernas (Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea) billigaste Maestro/Visa/Mastercard.
 
Toppen