Senaste nytt

Ica inför valutapåslag på sina kort

Kenny

Medlem
Jag reser mycket privat och har därför under många år haft en Ica Masters Card som jag använt utomlands. Den stora fördelen har varit att de inte haft något valutapåslag eller någon uttagsavgift i bankomater. Nu aviserar de att de från och med 1/3 2016 kommer att införa ett valutapåslag om 1,25% med hänvisning till EU. Detta efter att de för en tid sedan höjde avgiften på kortet. Den fria uttagsavgiften kvarstår.

Vad jag kan se tillämpar i dagsläget varken Coop eller Santander något valutapåslag. Vad tror forumet? Är det sannolikt så att vi framöver inte kommer att gå fria från denna avgift?
 

crown

Medlem
Coop tog ju bort gratis Betalo, så återstår att se om det räcker eller om de kommer att göra fler förändringar. Tråkig utveckling helt klart och det lär säkerligen tyvärr dröja ett par månader till innan alla kortutgivare anpassat sig. Så själv sitter jag still och avvaktar vad resultatet blir av allt detta innan jag ev. börjar byta kort.
 

nota bene

Medlem
Skaffade detta kort för två veckor sedan just för att utnyttja denna möjlighet. Nu kommer de att få ett samtal om uppsägning omedelbart...
 

olo

Medlem

Morgan

Medlem
Tråkigt och knappast syftet med lagstiftningen. Kan acceptera att bonusar sänks men ska gladeligen klippa mina kort hos GE och Coop om de följer efter ICA där jag inte har något kort.

Det intressanta med det som händer med alla kort nu är ju att mitt Amex Gold längst bak i plånboken blir mer och mer attraktivt...
 

mha321

Medlem
Det intressanta med det som händer med alla kort nu är ju att mitt Amex Gold längst bak i plånboken blir mer och mer attraktivt...

Dock ökar ju skillnaden för handlarna mellan Amex och visa/mc, så jag skulle gissa att vi går tillbaks mot en tid där färre tar emot Amex, tyvärr.
 
Toppen